Alien 8

1985 - Ultimate Play The Game

Akció, mászkálós

Enterprise

Amstrad CPC

A CPC-s Alien 8 konverziója szinte teljesen megegyezik a spectrum változattal, leszámítva azt az el nem hanyagolható különbséget, hogy míg a spectrum-os izometrikus nézetű játékonál színtelen a játéktér, addig CPC-verzók azonos felbontás mellett 4 színt használnak. Jelen esetben a CPC-s verzióban csak három szín jelenik meg a játéktéren, a negyedik szín a keret színe. Az Ep-s átirat kb. 1,5-1,7x gyorsabb, mint az eredeti CPC verzió, és 4 színt használ a játéktéren a 3 helyett. 3 paletta választható játék közben: egy szürkeárnyalatos és kétféle színes paletta. A CPC-s változatot négyféle színkompozíciót váltogatott, a Ep-s mindkét választható palettában nyolcfélét. A játék természetesen a Spectrum verzió alapján végigjátszható (a térkép is ugyanaz).
A program EXOS kompatibilis, fut EP64-en is, de lassabban, mint CPC-n, és a soft reset nem működik. Felismeri a turbós gépeket, a zene időzítése, és a hangmagasság ennek megfelelően történik, igaz ez utóbbi pontossága 2 MHz, tehát 6MHz, 8MHz, és 10MHz-n pontos, 7,12MHz-en a 6 MHz-es gépnek megfelelően állítja be a hangmagasságot. A játék sebessége állítható (igaz bizonyos esetekben lassulás tapasztalható) az extrém sebesség elkerülésének érdekében, ha 1 frame-en belül rajzolná ki a pályát a játék, alap beállítás a 3 frame-es várakozás, ha hamarabb fejeződne be a rajzolás.
Ha sikerül teljesíteni a feladatot, robotunk egy kellemes olajfürdőben piheni ki fáradalmait. Ezt követően az eredeti CPC verzió vélhetően egy bug miatt végtelen ciklusba kerül és lefagy. Ez a hiba javítva lett.

Vezérlés:

  • INT / EXT joystick / billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE). ENTER a tárgy felvétele directional control esetén, egyéb esetben a le irány.
  • F1: B/W paletta,
  • F2: színes paletta,
  • F3: színes paletta,
  • F4: 1 frame-re várakozás,
  • F5: 2 frame-re várakozás,
  • F6: 3 frame-re várakozás (alapértelmezés),
  • F7: 4 frame-re várakozás,
  • F8: 5 frame-re várakozás

Cheat: bármely funkció billentyű lenyomva töltés közben (ennek ellenőrzése a kép töltése előtt történik).