Bricky Prise

2016 - Geco

ügyességi

Enterprise

 

Újabb eredeti Enterprise játék Geco műhelyéből. A játék alapötlete, és neve is Enditől származik, sőt az első pályát, és az első 8 pálya grafikája is neki köszönhető, a névbeírás alatt szereplő zene pedig Szipucsu keze munkája. A képekre tekintve nyilvánvaló, hogy egy egyszerű falbontó játékról van szó, a játékmenet Enterball rajongóknak sok újdonságot nem szolgálhat. Annál inkább a kivitelezés: hatalmas képernyőn, színekben gazdag grafikát csodálhatunk, karakteres(!) képernyőn. Ebben a karakteres módban egy karakter 4 pixel széles és 4 szín használható benne. Összesen 8 szín használható egy sorban (tehát bizonyos karakterek az első 4-es színcsoportot kapják, másik a második 4-est). Természetesen mivel több szín lehet, mint a sima karakteres módban (ahol 8 pixel széles egy karakter), ezért fele felbontású (tehát ugyanolyan széles mint a sima karakteres módban a karakter, csak 4 pixeles. Így tehát a felbontás akkora mint HiRes 16 módban. A memória tele lett pakolva digi zenékkel és -effektekkel, melyek "természetesen" sztereóban szólnak: a hangot kiváltó esemény képernyő pozíciójától függ a bal-jobb hangerő.
A program 44 szintet tartalmaz, tehát a legelszántabbaknak (és legügyesebbeknek) hosszantartó elfoglaltságot ígér. A 2-39. pályákat véletlen sorrendben adja a program. A "?" jelű kavics kiütése extra juttatást eredményez, ami lehet negatív (eső, négyzet animáció, háttér mozgató anim, fordított irányítás, földrengés), vagy épp pozitív hatású is (rágógumi, eszement lövöldözés, extra pont, labda lassító, pálya vége, jutalom élet). A játékképernyő alatt, a jobb alsó sarokban láthatjuk az épp felvett extra jelét, és hogy még meddig tart a hatása. A világoskék tégladarabok csak akkor tűnnek el, ha többször hozzáér a labda. A szokásosnál nagyobb játéktér önmagában is nehezítés.
A menüben nehézségi szintet is választhatunk (az F1-F3 billentyűk megnyomásával). A nehézségi szintek közötti különbség a labda sebességében, és az extrák pozitív/negatív hatásának arányában jelentkezik.
A játék EXOS kompatibilis, 128Kb RAM szükséges az elindításhoz. A pontszámtábla melegreset-kor elmentődik, de csak akkor, ha nem magnós konfiggal rendelkezünk.

Irányítás:

  • Billentyűzet (I, O, Space),
  • Beépített / külső botkormány,
  • EnterMice egér.
  • Bal SHIFT - a labda eltérítése,
  • ESC játék szünteteltetése / folytatása,
  • Az F8 lenyomásával törölhető a háttér, csak a következő szinten áll vissza.

Ha az ütő mozgatása közben nyomva tartjuk a tűzgombot, az ütő gyorsabban mozog.

Cheat:

  • A 'G' és 'A' billentyűk lenyomásával az életek száma tízes helyértéke 2-re vált. Játék közben akárhányszor használhatjuk, de ha egyszer csalunk, akkor onnantól nincs HiScore mentés.
  • Az N és a P billentyű egyidejű lenyomásával a következő pályára lehet ugrani.