Dark Lord
Demo

Orksoft

kaland

Enterprise

A Dark Lord demó egy teljes játék lett volna eredetileg, ketten írtuk Könzcöl Lászlóval. Egy nagyon jó engine-t csináltunk amivel könnyen lehetett ilyen stílusú játékokat csinálni, pályaszerkesztő volt stb. Sajna azt a hibát elkövettük hogy ATTR grafikai módra írtuk meg, jobb lett volna 16 színű módra, bár fele ekkora felbontással.
Tehát csak egy demó készült el, ami végül is egy játszható játék. Csak külső joy-al megy, emulátor alatt ez nem gond mert beállítható hogy a külső joy is belső joy legyen.

Irányítás:
jobbra, balra: séta
space: ugrás
le: tárgy felvétel, lerakás, használat
fel: váltás a tárgyaink között

A kezdő ponttól menjünk el balra és vegyük fel az ott található kocka alakú követ. Sétáljunk jobbra, lehetőleg minél több energiánk maradjon meg. Mikor egy szakadékhoz érünk, ne essünk le, hanem a szélén álva vegyük fel a második követ. Most már leeshetünk.
Ne essünk tovább, hanem menjünk be a barlangba. Na most itt van egy elég szemét dolog. A mozgó gömb alatt van egy láthatatlan tárgy. :) Ezt a játék későbbi szakaszában tudjuk csak meg, rejtélyes üzenetben. Tehát amúgy a játékot csak úgy lehet végigjátszani, ha kétszer nekiindul az ember, mivel a későbbi pályákról (ahol az információt megkapjuk) nem lehet ide visszajönni. Szóval valahogy szedjük fel a láthatatlan tárgyat. Elvileg a mozgó gömbtől balra van. A két felszedett kőre ugorva tudunk csak feljutni a mozgó gömbhöz. Lehetőleg minél több energiánk maradjon meg. Menjünk ki a barlangból, de előtte a két követ vegyük fel, szükség lesz még ezekre... Essünk le.
A két követ felhasználva menjünk el jobbra és ott szedjük fel a csákányt. A köveket újra vegyük fel. Most látom hogy csak 3 tárgy lehet egyszerre nálunk, tehát a láthatatlan tágyat hagyjuk itt. Menjunk balra és a folyosó végén használjuk a csákányt, így leomlik a fal és tovább tudunk menni. De előbb szedjük fel a láthatatlan tárgyat.
Menjünk tovább balra. Itt egy óriás van, aki oldalnézetből nem tűnik óriásnak, de elölnézetből pedig az. :) Elmondja a titokzatos üzenetet, és azt is hogy mégis vissza lehet jutni az első pályára, ha elhozunk neki egy tárgyat. Ez a tárgy valószínűleg a gömb. De most nem kell ez nekünk, mert a láthatatlan tárgy már nálunk van.
Ja, de mégis kell a gömb. (Én is most játszom végig ahogy ezt a leírást írom, és tényleg nem emlékszem pontosan mit is kellett csinálni... hehe.)
Szóval szerezzük meg a gömböt, lehetőleg éljük túl. Sajna elég gyorsan fogy az energia. :)
Használjuk a gömböt az óriás előtt. Visszakerülünk a szentélyhez. Itt használjuk a láthatatlan tárgyat. Újabb pályára jutunk, ezek jutalompályák, ki is írja a gratulációt. Balra még elmehetünk pályát nézni. Ha van nálunk még egy kő, akkor jobbra még el tudunk menni és láthatunk még egy pályát. :)
Vége.

Összességében ebből az engine-ből sokkal jobbat ki lehetett volna hozni.
A játék végén kapunk egy kis infót a készítésről:

  • 3 hónap alatt készült el
  • sprite rajzoló program (ATTR graphics) 1 hónap
  • pályaszerkesztő, pályarajzoló: 10 nap
  • főhős mozgató: 4 nap
  • zenelejátszó: 7 nap
  • digi lejátszó: 3 nap
  • egyéb dolgok, minden összerakása: 14 nap
  • grafika: 5 nap
  • főhős anim: 3 óra
  • zene: 2 óra
  • játékmenet megtervezése: 1 perc :)

Baráth Endre

OrkSoft programok

Térkép