Donkey Kong Junior

1989 - InfoSoft

ügyességi

Enterprise

Videoton TVC

Donkey Kong először 1981-ben az azonos nevű játékban tűnt fel. Ott Mario (akkori nevén még Jumpman) a főszereplő, aki egy bajba jutott hölgyet (később a Pauline nevet kapta) szabadított ki. A majom a következő évben újra megjelent a folytatásban, a Donkey Kong Juniorban, ahol Donkey Kong-ot ejti foglyul és zárja egy ketrecben az immár Mario nevű szereplő. Donkey Kong Junior vállalkozik a feladatra, és az ő bőrébe bújhat a játékos, hogy megmentse Donkey Kongot. A játékból a számtalan port között kvarcjáték is készült, aminek ugyan vajmi kevés köze volt az eredeti arcade játékhoz, de a szereplők tökéletesen felismerhetők benne. Kiss Károly készített Videoton TV Computerre egy nagyon szép kvarcjáték "remake-et", ami ugyan fut a TVC emulátoron is, Geco mégis átkonvertálta pár extrával, és így 64K-s gépen is fut.
A játék természetesen egyetlen képernyőn zajlik. Főhősünkkel el kell jutnunk, Kong ketrecéig, miközben kicselezzük az alsó emeleten repkedő madarakat, és Mario által eleresztett csapdákat (amik inkább harapós fogprotézisnek néznek ki). A tűz megnyomásával felugorhatunk az indákra, így elkerülve a száguldozó csapdákat, és a felső platformra is a jobb oldali indára felkapaszkodva mászhatunk fel. A ketrec előtt, egy jól időzített ugrással (tűz + balra) elkaphatjuk a lengő kulcsot, amikor az a képen látható pozícióban van. Ha nem jó időben ugrunk a kulcsért, akkor lezuhanunk. Ezt a produkciót négyszer kell előadnunk, hogy Kong kiszabaduljon, ekkor a jutalompontok felmarkolása után kezdődik az egész elölről. A fán lógó kókuszdiót leszakítva lezuhan, ha eltalál egy protézist és / vagy madarat, jutalom pontot kapunk.
A konverzió készültekor az időzítés megoldása okozott kisebb problémát, mert a TVC verzió a késleltetést Z80 ciklusokkal oldotta meg, így az EP-n ez alapból rövidebb ideig tartott. Ep-n 50Hz-es időzítést használ a program, hogy turbós gépeken is azonos sebességgel fusson.

Irányítás:

  • Billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE), vagy bármely botkormány
  • F2: EP időzítés (megszakítás által)
  • F3: eredeti, TVC-n használt időzítés (utasítások, és ciklusok által)

A következő gombok csak játék közben működnek:

  • F4: szürke árnyalatok,
  • F5: normál paletta,
  • F6: esti paletta (ez a TVC verzióban teljesen értékelhetetlen)
  • F7: gyors játék,
  • F8: lassabb játék,
  • S: hangok ki- / bekapcsolása.