Gunfright

1986 - Ultimate

ügyességi

 

Enterprise

Amstrad CPC

Kicsit meglepő, hogy az Ultimate izometrikus játékai nem jelentek meg Commodore 64-re, pedig a Sabrewulf-ból még volt C64 verzió. Más Z80-as platformokra (CPC-re, MSX-re) viszont megjelentek, a CPC verziók ráadásul sokkal látványosabbak azonos felbontás mellett, de 4 színnel. A Gunfright CPC-s változatát Geco konvertálta, egyúttal néhány (látványbeli) változás is történt a programban.
A program EXOS kompatibilis, fut EP64-en is, igaz, a soft-reset nem működik, és lassabb egy picit, mint CPC-n, 128K-s gépen viszont gyorsabb. Az átirat két grafikus képernyőt használ a megjelenítéshez, szemben a CPC-n, ahol egy képernyőt használ, meg egy háttér RAM-ot, ahol összerakja a játékteret, majd bemásolja a képre. Emiatt egy kis bug került a játékba, mivel a játék-kép 22 karakter széles, viszont a háttér RAM-ban 24 karakter széles részen állítja össze a képet. Ennek megfelelően a játéktér melletti két karakteroszlopot frissíti a program állandóan, de előfordul olyan eset, hogy a sprite-ok ezen a frissített területen túllógnak, villogó szemetet okozva a keret részen, a frissített két karakteroszlopot kellett volna megnövelni a bal oldalon 4-re, ez viszont sebességvesztést eredményezett volna.
A játéknak CPC-n elég "vadító" színei vannak (a CPC 27 színű palettájában elér rikító színek vannak), Ep-n fekete-fehér filmekhez hasonló paletta van beállítva a játékképernyőre. Ez azonban ízlés szerint átszínezhető bármikor játék közben, az F8 megnyomása után.
Kezelés:

  • A menüben az F1, F2, F3 választhatunk a menüpontok között.
  • Irányítás:
    • Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE),
    • beépített botkormány + ENTER,
    • EXT1/EXT2 botkormány.
  • ESC - Pause
  • F8 - játék palettájának megváltoztatása:
    • F1-F4 - szín0-szín3 változtatása,
    • INT JOY - palettán való mozgás,
    • ENTER - eredeti színek visszaállítása,
    • F7 - vissza a játékhoz.

Betöltés után választhatunk örökéletet és végtelen pénzt.