Hungaroring F1

1987 - Octasoft

autóverseny

Forrás:
Enterprise Játék

Enterprise

Egy nem túl bonyolult autóversenyről van szó, ahol autódat a Hungaroringen kell minél gyorsabban végigvezetned. A pálya nagyjából igazodik a valódi vonalvezetéshez. A játék elején beállítható az ellenfelek és a körök száma. Mindkettő nulla és kilenc közötti értékre definiálható. Nulla kör esetén a végtelenségig versenyezhetsz, de minimum tizenöt kört tehetsz meg versenyautóddal. A beállítás a joystick le-föl mozgatásával történik. Annak kiválasztásához pedig, hogy a körök számát vagy az autók számát szeretnéd állítani, mozgasd a joy-t Jobbra -balra. Indítás a SPACE billentyűvel, azaz a tűzgombbal történik.
A verseny során a joy (föl) jelenti a gázadást, az ellentétes irány (le) pedig a fékezést. Ha gázadás közben megnyomod a tűzgombot, akkor a sebességfokozat eggyel nő, ugyanez fékezéskor eggyel csökken. A képernyő felső részén egy kijelző (a tulajdonképpeni műszerfal) látható. Erről leolvashatod a pillanatnyi sebességedet (maximum: 250 km/ h), a motor fordulatszámát (max.: 10000 ford./perc). Mondjuk elég "furcsa", hogy egy F1-es autó egyes sbességi fokozatban 49km/h-t bír... Itt láthatod még az aktuális sebességi fokozatot, a rajt óta eltelt időt és a legutóbbi kör megtételéhez felhasznált idődet. A gép azonban nem írja ki azt, hogy hányadik körben tartasz. Ha nekimész egy ellenfélnek, amit egyébként igen nehéz megkülönböztetni a saját autódtól, akkor folytathatod a versenyt onnan, ahol a karambol történt, de sebességed és sebességi fokozatod nullára esik vissza. Ugyanez következik be akkor is, ha versenyzőtársad autója megy Neked. Meg kell jegyezni, hogy az ellenfelek szó nélkül legázolnak az amúgy is szűkre méretezett pályán... Autód semmiképpen sem lesz totálkáros! Az ellenfeleken kívül, melyek számát Te állítottad be, csak az idővel versenyzel. Kanyarokban nem csúszhatsz ki, ezért egy kanyarba akár teljes sebességgel is bemehetsz. Csupán annyi történik, hogy ilyenkor felszaladsz az útpadkára és ennek következtében versenyautód lelassul. Tapasztalatink szerint érdemes a rajtnál azonnal kilőni és felváltani ötödikbe, mert így lerázhatod az ellenfeleket. Ebből következik, hogy azok csak ritkán érnek utol. Visszaváltani nem érdemes, mert az több Időt vesz igénybe, mintha akár nulláról kezdenél felgyorsulni az ötödik sebességi fokozatig. Az már profi autóversenyzőnek érezheti magát, aki elért a 02:00:00 kör-időt.
A verseny végén beírhatod a nevedet, a gép tárolja az eredményeket méghozzá úgy, hogy külön-külön jegyzi a különböző körszámú versenyeket. Neved beírása nem a megszokott módon történik, hanem a joystick segítségével. A Joy jobbra-balra mozgatásával lépkedhetsz az ABC-ben előre-hátra, s mikor elérted a kívánt betűt, megnyomod a tűzgombot. Ezután jöhet neved kővetkező betűje. Ha neved rövidebb, mint a beírható szó hossza, akkor üres karakterekkel töltsd fel a maradék helyet. A STOP billentyűvel véget vethetsz a versenynek még mielőtt megtetted volna a kijelölt számú kört. Ezt arra az esetre találták ki a játék írói, hogy ha úgy ítéled meg, eredményed nem éppen a legjobb. Ilyenkor a gép természetesen nem értékel. A program akár az egyes, akár pedig a kettes külső joystick portba bedugott, vagy a belső botkormánnyal játszható.
A program megvásárolható volt a Centrum Áruházakban 529Ft-ért.