Hungry Creature

1995 - Bodnár Tamás

ügyességi

Enterprise

Bevezetés

A játék egyfajta Pac-Man klón: össze kell szedni a labirintusban a pogácsákat, elkerülve a szörnyeket. Két szörny ledobálja maga után, a másik kettő pedig felenni igyekszik előlünk az élelmet. Minden pályán 400 pogácsát kell eltüntetnünk a továbblépéshez. A program 10 pályát tartalmaz, de a pályaszerkesztő segítségével újabbakat tervezhetünk.
A képernyő alján a játéktér alatt a következő, nehezen kitalálható elemek láthatók: A SCORE a pontszámunkat jelzi, pogácsánként 10-et kapunk. Az emellett lévő szám azt mutatja, hány pogácsát kell még felennünk a pálya teljesítéséhez, ez 400-ról indul lefele. Elhalálozás esetén nem kell elölről kezdenünk mind a 400 felzabálását. A LEVEL mellett érdekes módon az aktuális szint száma áll, végül a vigyorgó szimbólumok az életeink számát jelzik. Ez kezdetben 3. A játék nem csak akkor érhet véget, ha az összes életünk elfogyott, hanem a 10. szint teljesítése után a gép meleg gratuláció és némi zenebona kíséretében jelzi, milyen ügyesek voltunk.

A program kezelése

Betöltődés után megjelenik a főmenü. Itt választhatunk, akarunk-e újabb pályát tervezni (DESIGN menü), az eredeti vagy a később tervezett pályákkal akarunk-e játszani, megnézzük-e az eddigi legjobb eredményeket, netán a játékot szeretnénk elindítani.

1. DESIGN menü ("1"-es gomb)
A DESIGN menüben tervezhetünk pályákat, elmenthetjük ill. betölthetjük a legjobb eredményeket:

1. Pályatervezés ("1"-es gomb)

2. A tervezett pálya elmentése ("2"-es gomb)

3. A legjobb eredmények elmentése ("3"-as gomb)

4. A legjobb eredmények betöltése ("4"-es gomb)

5. Vissza a főmenübe ("5"-ös gomb)

 

2. Eredeti vagy tervezett pályák használata

A "2" gomb megnyomásával választhatunk, hogy a program eredeti (ORIGINAL) pályáin szeretnénk-e játszani, vagy az általunk tervezett pályákon (DESIGNED). Az eredeti pályák a programba be vannak építve, míg a tervezett pályák külön töltődnek be. Ez utóbbihoz természetesen az kell, hogy a lemezen (esetleg kazettán) mind a 10 pálya rendelkezésre álljon, de legalább annyi, ameddig el szeretnénk jutni.

3. A legjobb eredmények megtekintése

Az ENTER-rel lehetséges a főmenü és a legjobb eredmények között ugrálni. A menü opciói a legjobb eredmények táblából is elérhetők, kivéve az eredeti és tervezett pályák közötti választást.

4. A játék indítása

Naná, hogy a tűzgombbal! Ha minden igaz, azzal a botkormánnyal irányíthatjuk a játékot, amelyiknek a tűzgombját indításkor megnyomtuk.

                    A továbbiakban a játék során a tűgomb nem használatos, csak a 4 irány.

 

Egyéb megjegyzések

Kellemes szórakozást!