Profanation 2:
Escape from Abu Simbel

2017 - 4MHz

ügyességi, mászkálós

Enterprise

Amstrad CPC

Az Abu Simbel Profanation végén bejutottunk II. Ramszesz sírkamrájába, ahol mesés kincsekkel gazdagodtunk. De a játék egy árva szót sem szól a kijutásról...! Ezt a ziccert használta ki a 4 MHz névre hallgató spanyol programozó csapat, amikor 2017-ben elkészítette a játék folytatását CPC-re. A történet szerint, ahogy főhősünk magához vette a kincseket, átok sújtott le rá és nem találja a kifelé vezető utat. Most át kell kelnünk a bolygón keresztül kanyargó elátkozott járatokon, hogy kiszabaduljunk.
A folytatás hű maradt az első rész "legjobb" hagyományaihoz: 16 színű, de Spectrum-méretű képernyő (a képernyő felépítése is szinte ugyanolyan), lehetetlenül nehéz játék... Az első rész ugyanis arról maradt emlékezetes a Spectrum, MSX és CPC tulajdonosok körében, hogy a valaha készült legnehezebb játék. Ez nem túlzás: nem az "egyik legnehezebb", hanem "a legnehezebb". Az első részhez fűződő "élményekből" az Enterprise rajongók Geco Spectrum emulátorának elkészültéig kimaradtak, de most "csőstül jön a baj", Geco elkészítette a második rész konverzióját!
A játékmenet lényegében ugyanolyan, pár elemmel bővült: a labirintus négy zónára van osztva: sorban a templom, dzsungel, jég és tűz zónája. Ezek látványvilágban is különböznek egymástól, így a grafika változatosabb lett. Az első három zóna végén egy kombinációt beállítva kell kinyitni a továbbjutást elzáró kaput:

  • Az első szint végén azt a soron következő színes kockát kell fejelni, amely megfelel a kulcsok felvételének sorrendének (a bal oldali kocka az első). A kapcsolók fölött látható a soron következő szimbólum. Ha rossz kockát választunk, a piros kövek leszakadnak alattunk.
  • A második és a harmadik szint lévén, a kapcsolókat "lefejelve" a felettük lévő szimbólumot azok felvételének sorrendjébe kell beállítani. A sorrend beállítása után kell beleugranunk az ötödik kapcsolóba (ami felett nincs szimbólum). Rossz sorrend beállítása esetén természetesen "halál"...

A negyedik szinten a főbejárat (esetünkben "főkijárat"), már a "hagyományos módon", kulccsal és kapcsolóval nyílik.
Az akadályok között újdonság az alattunk szétmálló (piros) kövek (életvesztéskor "szerencsére" újra megjelennek), falból kirepülő nyílvesszők, padlón és mennyezeten csúszkáló "csúszkák" és a padlóból előugró karók. A labirintus bonyolultabb lett (van, hogy háromszor is több teremnyi kerülőt kell tennünk) és tele van "örkhalállal" (ha rossz helyen zuhanunk le, GAME OVER). Egyetlen "könnyebbséget" kapunk az első részhez képest: új játék indításakor választhatunk hol akarjuk a játékot kezdeni, azok közül a zónák közül, ahol korábban már jártunk.
A fentiekből talán kiderül, hogy a játék még nehezebb, mint az első rész, amely "csak lehetetlenül nehéz" játék volt. A program ebben a formájában inkább számít demóprogramnak (szép grafika, sztereó zene), mintsem "játszható" játéknak.
A program EXOS compatibilis, fut EP64-en is, de néhány szobában belassul, és a soft reset nem működik. Felismeri a turbós gépet, és annak alapján állítja be a Dave 0BFh port értékét.

Irányítás:
Billentyűzet (O - balra, P - jobbra, Q - nagy ugrás, A - kis ugrás) vagy tetszőleges botkormány.
ESC - játék megszakítása.

Cheat:
T+R - örökélet, sérthetetlenség,
Q+W - játék indításakor valamennyi zóna választható.