1985 - Virgin Games Ltd.

Akció, mászkálós

Enterprise

Talán nem meglepő, hogy a Sorcery - több más "eredeti" Enterprise játékhoz hasonlóan - az Amstrad CPC változat alapján készült. (Ezen kívül van Amiga és Spectrum verzió is, bár ez utóbbi változat teljesen más.) Amigán és CPC-n létezik Sorcery Plus című változat is, mely Geco jóvoltából immár az Enterprise gépen is futtatható! Miben is különbözik a "Plus" változat?
Nos, az alaptörténet természetesen ugyanaz, sőt első ránézésre a játék is. Igaz, a tárgyak egy része más helyen van, az ellenkiosztás se teljesen azonos, és az egyik varázsló is máshol van: a két torony között egy röfi van a varázsló helyett. A képernyőn látható kijelzők elhelyezkedése is más, és az időt nem számláló jelzi, hanem a jobb alsó sarokban látható könyv fogyatkozása.
A meglepetés akkor éri a "gyanútlan" Enterprise tulajdonost, amikor a nyolc varázsló kiszabadítása után azok társságában elfoglalja méltó helyét a szentélyben (SANCTUARY). Miután a megmaradt időnk függvényében "felmarkoljuk" a jutalompontokat, a kaland folytatódik! A bal felső sarokban kinyíló ajtón átlépve újabb feladattal folytatódik a történet: a kerettörténetben említett ördögi Szellemidézőt kell elpusztítanunk. Ez csak úgy lehetséges, ha összegyűjtünk 4 aranyszívet (GOLDEN HEART), és elvisszük ezeket a főterembe (MAIN HALL). Az egyik szívet úgy tudjuk megszerezni, ha a JUST IN TIME névre hallgató teremben található álruhás figurát (DISGUSED ???) elvisszük UNDER MAIN HALL nevű képernyőre és bedobjuk a vízbe. A második epizódban megváltozik a grafika, a szörnyek és a felhasználható tárgyak is mások. Arra érdemes figyelni, hogy a fáklyák lángjai is fogyasztják az energiánkat, ha hozzájuk érünk (szemben az Enterprise verzióval), ezenkívül itt egyes üstök nem feltöltik, hanem fogyasztják az energiát!

A program EXOS kompatibilis, viszont 128K memóriát igényel. Meg lett szüntetve az utántöltögetés, az összes kód egyszerre betöltődik a memóriába. Az Amiga töltőképét is szépre konvertálta az Epimgconv. Betöltés után Cheat választási lehetőséget van (idő, és energia). A programban pontszámtábla mentés is van! A játékot beépített, vagy EXT1 botkormánnyal irányíthatjuk, a STOP billentyűvel szüneteltethetjük a játékot.

Térkép