2011 - Psytronik Software

akció, lövöldözős

Enterprise

Amstrad CPC

Egy meg nem nevezett ország kormánya egy balul elsült fegyverkísérlet nukleáris hulladékát az óceánba elsüllyesztve igyekszik eltüntetni a közeli jövőben. A veszélyes radioaktív hulladék azonban génmutációt okozott így mutáns halak lepik el az óceánt. A mutáns élőlények meglehetősen nagyra nőttek és ezzel egyenesen arányosan agresszívak lettek. Nekünk jutott a feladat, hogy tengeralattjáróba pattanjunk és megmentsük a strandolókat...
Ennyi a története a Psytronik játékának, melyet még 2008-ban készítettek C64-re. Amstrad CPC változat is készült a játékból, ez csak 2011 év elejére készült el. Geco ezt rögtön át is írta húsvéti meglepetés gyanánt, a játék tehát mindenképpen az újabb keletű EP-s programok közé sorolható...
A játék nincs túlbonyolítva, vad lövöldözés fog belőle kisülni, igaz szokatlan környezetben: a tenger mélyén. Összesen 25 nehézségi szinten keresztül irthatjuk a mutáns szörnyeket:

  • 1., 4., 6., 7., 10., 13., 14., 17., 20., 21. szint:
    5 embert kell kimentenünk a tengerből, mutáns szörnyek és ellenséges tengeralattjárók támadása közepette. Torpedókkal védekezhetünk. A halak először csak szemből támadnak, nehezebb szinteken hátulról is és szétlőhetetlen aknákat is kell kerülgetnünk. Az öt ember kimentésére korlátozott idő áll rendelkezésünkre, mert az oxigénkészletünk (OXYGEN) fogyatkozik. Nehézség, hogy a cikázó szörnyek nem csak minket semmisítenek meg, de az útjukba akadó fürdőzőket is elfogyasztják. A megmentendő embereket véletlenszerűen sodorja az utunkba a program.
  • 2., 8., 15., 22. szint:
    Mélységi bombákat szórhatunk az alattunk úszkáló halakra, tengeralattjárókra. Csak vízszintesen tudunk navigálni. A halak nem árthatnak nekünk, viszont meghatározott idő alatt kell megsemmisítenünk megadott számú ellenséget. Ha ez sikerül a megmentendő ember keresztülúszik az immár tiszta vízben. Először csak egy, majd kettő, három embert kell megmentenünk egymás után (vagyis kétszer, háromszor kell teljesítenünk a feladatot)
  • 3., 9., 16., 23. szint:
    A tengerfenéken ránk várakozó fürdőzőhöz (?!?) kell leereszkednünk, majd miután felvettük, felemelkednünk. Lőni nem tudunk, a vízszintesen úszkáló halakat ki kell kerülnünk. Miután elkezdtünk lemerülni, csak a merülés tempóját vagyunk képesek nővelni, miután felvettük az embert, csak emelkedni tudunk.
  • 5., 12., 19. szint:
    Jutalomszint. Óriási drágaköveket gyűjtögethetünk kikerülendő aknák között. A tempó egyre gyorsul. Vége a szintnek, ha aknának ütközünk, de nem veszítünk életet.
  • 11., 18., 24. szint:
    Cápa támadás! Keresztbe-kasul cikázó vadállatok között kell megadott ideig életben maradnunk. Lőni nem tudunk, csak kerülgetni. A cápák nagyon gyorsak, kétség kívül ez a legnehezebb része a játéknak! Másodpercek alatt elfogyhatnak az életeink (tengeralattjáróink...)
  • 25. szint:
    A végső küzdelem. Egy átlagnál is nagyobb cápával kell megküzdenünk, aki az eddigieknél jóval szívósabb. A találatok hatására előbb elszíneződik, és egyre nagyobb tempóban köpdösi felénk a "minicápákat", majd elkezd cikázni a képernyőn. Jó sok találat kell neki, hogy elpusztuljon (akkor céloztunk jól, ha a torpedó becsapódásakor villan egyet).
    Ha legyőztük az óriás cápát, már csak az emberiség háláját kell fogadnunk...

Irányítás: Billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE), beépített-, EXT2 botkormány.
Betöltés közben, a Psytronik logo megjelenése után bármelyik funkció billentyű megnyomására a Húsvéti tojásnak elnevezett rész töltődik be, bármely más billentyűre folytatódik a játék betöltése. (Az easter egg-ek rejtett programrészek, amiket a játékos kedvű programozók rejtenek el.)

A programban számos (kisebb-nagyobb) módosítást is eszközölt Geco a CPC változathoz képest:

  • A menü hátterébe bekerültek a C64-es változatban látható buborékok.
  • A hullám effektet CPC-n a CRTC horizontal display regiszter módosításával oldották meg, EP-n a Megademo 3 rutinja lett módosítva, amivel szinte ugyanolyan szép lett a hullám, mint c64-en. A kép át lett alakítva 16 szín módból 4 szín módba, és árnyalatokat kapott.
  • A SUB HUNTER felirat színei "Commodore-osítva" lettek, annyi különbséggel, hogy a sötét szürke sötét kékre lett lecserélve.
  • A PRESS FIRE felirat 16 árnyalatban villog, szemben a CPC-s 8-cal. A kép alján lévő felirat feletti és alatti két szín módú csíkozás is színesebb lett.
  • A THE END képen a szöveg 6 sora 3 színben jelenik meg, és egy lámpa effekt kúszik jobbra-balra.
  • A CPC-s verzióban tömörített (exomizer) programrészek voltak, ezek kicsomagolva extra két memória szegmensen lettek tárolva, így nem kell olyan sokat várni szintlépéskor.
  • Az introban a parallax scrollozó "tájkép" kapott pár plusz színt. A TO BE CONTINUED felirat CPC-n két szín üzemmódú volt, és a színregiszterek gyors váltásával oldotta meg a 8 színes színátmenetet, EP-n ez át lett alakítva attributum üzemmódba (a felbontás kisebb lett, de ez nem látszik), és a színátmenet 16 színű lett. Az egész képes függőleges scroll alja, és teteje is bővült egy színnel.
  • Az easter eggbe csak egy plusz került: a scrollozó szöveg sötétedik, majd világosodik, kivéve az 1., 3., és 9. zene hallgatása közben.
  • CHEAT: játék közben bármikor használhatók a következő billentyűk:
    • F1 - örök élet bekapcsolása,
    • F2 - örök élet kikapcsolása,
    • F5 - ugrás a következő szintre,
    • F7 - kilépés a játékból