TV-Game

Ügyességi

Enterprise

A számítógépes játékok történetének egyik legjelentősebb eseménye a frissen alapított Atari első játékának, a Pong-nak a megjelenése. Noha nem ez volt a világ első videojátéka, az első volt azok között, amelyek kereskedelmileg is sikeresek lettek. A Pong alapozta meg a máig legendás Atari hírnevét is. Az első Pong pénzbedobós játékokat két kaliforniai krimóban állították fel 1972-ben, és pillanatok alatt óriási népszerűségre tettek szert, a gépektől egészen az utcáig álltak sorban a rajongók. Az egyik gép igen hamar elromlott. Amikor kinyitották az automatát, döbbenten látták, hogy az egyszerűen megtelt a bedobált negyeddolláros érméktől. Ekkor döntött úgy az Atari, hogy további példányokat is gyárt a Pongból. 1973-ban született meg a Pong otthoni változatának ötlete, amelyet végül az 1975-ös Consumer Electronics Shown be is mutattak. Eközben a pénzbedobós Pong automaták is jól fogytak, a gépeket ezerszámra rendelték a játéktermek és bárok. A Pongnak végül a népszerűsége lett a veszte, a 80-as években egyre több cég kezdte lemásolni az ötletet és elárasztották a piacot olcsó Pong-változatokkal. Az Atarit azonban ez akkor már csöppet sem érdekelte, hiszen ekkor már javában tarolt az új jövevény: Pac-Man.
Nos ebben a játékban kipróbálhatjuk, milyen érzés is lehetett a Pong-gal játszani, hiszen ez az egyszerű kis programocska (A program karakteres képernyőn fut.) nagyon jól visszaadja a "nagy előd "hangulatát". A játékot játszhatjuk ketten, vagy egyedül, a gép ellen. A menüben mindössze a két játékos irányítását kell beállítanunk: (beépített (INT) botkormány, külső (EXT1, EXT2) botkormány, és kétféle billentyűzetkiosztás a választék (KEY1: W - fel, S -jobbra, A - balra, Z - le, KEY2: I - fel, K - jobbra, J - balra, M - le). A STOP megnyomásával megszakíthatjuk a játékot. Az irányítást AUTO-ra állítva, a játékost a gép irányítja. (Mindkét játékost AUTO-ra állítva a gép nagyon jól elvan magával...)
A gép ellen sok sikerélményre ne számítsunk, hiszen nagyon "gépiesen" játszik (végül is ez a dolga.), sohasem hibázik. A gép ellen csak úgy van esélyünk, pontszerzésre, ha bemegyünk a térfelünk közepéig (ameddig csak lehet). A mérkőzés 12 pont megszerzéséig tart.