Williamsburg Adventure 3

1985 - Microdeal

kaland, szöveges

Enterprise

 

A Williamsburg Adventure a Microdeal 5 részes kalandjáték sorozatának harmadik része: Mansion (Adventure 1), Jerusalem (Adventure 2), Williamsburg (Adventure 3), Ultimate (Adventure 4), Castle Dracula (Adventure 5). A játékok eredetileg 1982-ben Dragon 32-re készültek, majd a C16 tulajdonosokat is "megörvendeztették" a sorozattal. A kivitelezés egészen minimalista (lényegében Minimal Basic). Valamilyen megfontolásból a harmadik részből kiadtak Enterprise verziót is. Nagy sajtóvisszhangja nem volt még Angliában sem egy 308 soros BASIC programnak, idehaza pedig nem is forgalmazták.
A - kissé morbid - történet helyszíne egy létező amerikai kisváros, Williamsburg (a helyszínek egy része valóságban is létezik), ahol egy titokzatos aranypatkót kell megszereznünk. Ebbéli ténykedésünket azonban a város lakói sem feltétlenül nézik jó szemmel, nem is beszélve az erre bóklászó kísértetekről.
A program szókincse amúgy sem túl bő, a fontosabb parancsokat funkcióbillentyűkkel is elérhetjük:

  • F1 - LOOK - újra megkapjuk a helyszín leírását, a program érti a READ szót is, de figyelmeztet, hogy a LOOK-ot használjuk helyette.
  • F2 - INVENTORY - a nálunk lévő tárgyak listája (kezdetben 50 Font (?!) készpénz van nálunk, de ezt úgyis hamar elköltjük.)
  • F3 - TAKE (használható helyette a GET is). Nem bírunk el akármennyi tárgyat!
  • F4 - DROP (a lerakott tárgy az adott helyszínen marad, újra felvehető),
  • F5 - EXAMINE,
  • F6 - STEAL,
  • F8 - HELP - tippeket kaphatunk a programtól.

Az F7-et nem definiálja át a program.
Használható igék még: EAT, GET UP, GIVE, GO, KILL, MOVE, PAY, PULL, PUSH, READ, SHOOT, SIT, UNLOCK
Mozgáshoz használható a GO SOUTH, GO WEST, GO NORTH, GO EAST utasítások, vagy csak az égtáj rövidítése: S, W, N, E.
Az igéknek csak az első három karakterét ellenőrzi a program, tehát az ennél hosszabb igék rövidíthetők! Játékállást nem tudunk menteni.

A történet nem túl hosszú, a megfejtés sem túl összetett, így érdemes egyedül megpróbálkozni a megoldással.
A megoldás:
E, E, E (a Kings Arms fogadó előtt állunk), GO TAVERN, SIT DOWN, EAT DINNER, PAY WAITER (a fizetés nélkül távozni szándékozókat késsel hátbaszúrják... A vacsora elég drága: 49 Font, de a pincér ad egy tippet, mire költsük a visszajárót Scribner-ék könyvesboltjában.), GET UP, N, W, W, W, W, W, GO SCRIBNERS, LOOK PLACARD (Ho-hó! Csak most! Akciós a kincses térkép!), BUY MAP, S, W, GET CANNON (miket talál errefelé az ember...), EXAMINE CANNON (ráadásul töltve van!), SHOOT STUDENT (igazán az ifjúságot nevelő hatású megoldás egy diákigazolvány eltulajdonításához...), LOOK (a leszakadt végtagokkal menekülő nebuló hátrahagyja az igazolványát...), GET ID, E, E, E, E, E (a zenetanárok boltjához érkeztünk, igazolvány nélkül nem engednének be), GO SHOP, DROP ID, GET BOOK, N, E (agresszívebbek beugorhatnak a fogadóba lelőni a pincért, nem lesz tanú...), N, N (ajándékbolthoz érkeztünk), GO SHOP (Van eladó ezüstözött kereszt! Pénzünk viszont már nincs, vajon hogy szerezzük meg...? Ellopni nem tudjuk, mert a kiérkező rendőrség agyonlő.), BREAK CAMERA (azért ne legyen bizonyíték...), SHOOT LADY (a szokásos protokoll...), DROP CANNON (nehéz ez a mordály), GET CROSS, S, S, S, W, W, W, W, N, W, EXAMINE STONE (Anne királynő székéről olvashatunk hasznos információt), MOVE STONE (a sírból kiszabaduló szellemtől megvéd a kereszt), GO STAIRS, E (a templomba jutottunk, ahol találkozunk az orgonistával), GIVE BOOK (hálából kulcsokat ad), W, S, E, S, E, N, N (a kormányzó palotájához érkeztünk, ami jelenleg múzeum), LOOK SIGN (Felújítás miatt zárva, de van kulcsunk!) UNLOCK GATE, DROP KEYS, DROP CROSS, GO GATE (Megtaláltuk Anne királynő székét), MOVE CHAIR, E (ez egy hálószoba), GO BED (na nem pihenni, hanem az alatta lévő titkos átjáró miatt), N, N (egy labirintushoz érkeztünk, na de van egy térképünk is!), EXAMINE MAP (megadja az útvonalat), N, E, N, W, S, S, S, W, N, N, E, GET HORSESHOE, GO PATH