Tiny Touch'n'Go

File-név:TINY.BAS
Program neve: Tiny Touch'n'Go
'a' Studio - 1985
Gépírás oktató

A TINY TOUCH'N'GO egy gépírást oktató BASIC program. Segítségével néhány óra alatt elsajátítható a magyar billentyűzet használata és a tízujjas vakírást. A program feladatanyaga: Kökény Sándor: Gépírás című munkája alapján készült. Meglehetősen egyszerű módon, gyorsan és érdekesen tanulhatjuk meg a betűk, jelek, számok elhelyezkedését a billentyűzeten (a program mindként típusú billentyűzeten futtatható, értelemszerűen nem lehet a magyar gépíró billentyűzetkiosztását tökéletesen reprodukálni, sőt, az angol billentyűzet választása esetén a Z és az Y az angol szabványnak megfelelően helyezkedik el a billentyűzeten). A gyakorlatok végén már értelmes szavak, kifejezések, mondatok és bekezdések gyors és pontos begépeléséhez is eljuthatunk.
Az egyes feladatcsoportokat külön blokkokban tölthetjük be, mert a programhoz tartozó adatok túl hosszúak, ezért nem lehet mindegyik egyszerre a memóriában. A floppy-t használóknak érdemes a magnó távvezérlő használatára vonatkozó kérdéssel igennel válaszolni, mert így mentesülnek az  "Indítsa el a magnót és nyomjon meg egy billentyűt" típusú üzenetektől.
A tanfolyam a legegyszerűbb feladatokkal kezdődik: egy-egy betű leütésének gyakorlásától jutunk el az értelmes szavak, mondatok, bekezdések begépeléséig. Minden egyes betű vagy jel megtanulásakor a képernyőn villog az adott jelhez tartozó billentyű, és néhány soros szöveg elmagyarázza a szabályos leütés feltételeit. Itt tájékozódhatunk arról is, melyik ujjunkat hogyan kell mozgatni.. A gyakorlatokban a feladatokat pontosan úgy kell begépelni, ahogy azok a képernyőn megjelennek. Hiba esetén az ERASE billentyűvel lehet javítani. Minden sor végén le kell ütni az ENTER-t! A képernyő alján segítségképpen folyamatosan láthatjuk a billentyűzetkiosztást grafikus megjelenítésben, efelett, pedig a szükséges követelményt (pontosság, sebesség).
Minden feladat begépelése után a program minősíti az a teljesítményünket, és javaslatokat tesz a további tennivalókra (gyenge teljesítmény esetén a feladat megismétlésére, vagy a következő feladatra lépésre).  A tévesen begépelt betű felett egy '!', kihagyott felett pedig '?' jel jelenik meg. Megtudjuk azt is, milyen sebességgel gépeltünk. A gép az első billentyűlenyomásunktól kezdve méri az időt egészen az ENTER leütéséi, és kijelzi a sebességet, percenkénti leütésben számolva.
Bármelyik lecke végén befejezhetjük a tanulást. Ilyenkor a program kiírja annak a leckének a számát, ahonnan legközelebb folytatnunk kell a gyakorlást. Így a következő alkalommal nem kell ismételten elvégeznie az összes megelőző feladatot.

Lecke tartalomjegyzék:

1. Blokk

1-8 J, F, K, D, L, S, É, A
9 Alap sor gyakorlása
2. Blokk
10 I
11 I gyakorlása
12-13 M, R
14 vessző (,)
15 Gyakorlás
16-17 V, Í
3. Blokk
18 O
19 Gyakorlás: kifejezések
20-21 Á, G
22 Gyakorlás
23 E
24 E - gyakorlás
25-26 U, P
4. Blokk
27 T
28 Gyakorlás: kifejezések
29-32 N, C, H, Ű
33 Gyakorlás: kifejezések
34-35 Ő, Ú
5. Blokk
36 Y
37 Gyakorlás: kifejezések
38-39 B, Ü
40-41 Gyakorlás: kifejezések
42-44 Q, X, W
6. Blokk
45 Z
46 Z - gyakorlás
47 Ö
48 Pont (.)
49 Váltóbillentyűk
50-51 Gyakorlás: bal- és jobboldali váltóbillentyűk
52 Gyakorlás: római számok
53 Mondatok
7. Blokk
54 Ó
55 Gyakorlás: mondatok
56 Kötőjel (-)
57-58 Gyakorlás: mondatok, bekezdések
59-63 Számok: 1, 2, 3, 4, 5
8. Blokk
64-68 Számok: 6, 7, 8, 9, 0
69-70 Gyakorlás: számok, bekezdések
71 Kérdőjel (?)
72 Pontosvessző (;)
9. Blokk
73 Gyakorlás: mondatok
74-76 Gyakorlás: bekezdések