19 Part 1: Boot Camp 1988 - Cascade Games ügyességi |
Spectrum (128k) Enterprise |
A Cascade Games sok felejthetetlen - vagy akár elfogadható kategóriájú - játékot nem nagyon adott ki. A két említésre méltó kivétel talán csak az ACE és a RING WARS. Az itt bemutatásra kerülő programot a szaksajtó ugyan dicsérte megjelenésekor, bár az elismerő szavak elsősorban a kivitelezésnek szóltak. Mag a játék... Nos, maga a játék egy katonai kiképzőtáborba kalauzol el minket. Egy újoncként kell 4 gyakorlatban bizonyítanunk rátermettségünket. Nem csak egyedül, hanem akár négyen is játszhatunk, persze felváltva. A gyakorlatokban elért teljesítményünk függvényében értékelést kapunk, három kategóriában (koordináció, állólépesség, morál). Az egyes gyakorlatokban elért eredményünktől függetlenül mind a négy gyakorlatban próbálkozhatunk, melyeket a program külön-külön tölt be.
|
Akadálypálya
Akik nem kapnak idegösszeroppanást ettől a résztől, sőt annyira jól megy, hogy sikerül teljesíteni a feladatot, összesen 8 akadálypályán bizonyíthatják rátermettségüket. Minden pályán ugyanazok az akadályok vannak, más sorrendben. Az első pálya teljesítésére még 5 percet kapunk, a nyolcadikra már csak másfelet. |
|||||||||||||||||||||||||
Lövészet Aki esetleg nem csavarodott be az előző szinttől, az itt megkapja a kegyelemdöfést... Egy távcsöves puskával kell a felbukkanó céltáblákat lelőni. Mielőtt lövünk, meg kell bizonyosodnunk, hogy ellenség, vagy civil került-e célkeresztünkbe. Erre nincs korlátlan időnk, a céltáblák egy idő után maguktól is lebuknak. A nehézség az, hogy a játéktéren nincs célkereszt, és az sem látszik, ki van a céltáblán. Csak a távcsőben látható képre hagyatkozhatunk, így persze többnyire azt sem tudjuk, merre célzunk éppen. Egy találatért 100 vagy 500 pontot kapunk, a képernyő közepén lévő célokért kapunk több pontot. Ez nem túl logikus, hiszen elvileg ezek vannak közelebb, de nehezebb őket megtalálni. Ha véletlenül civilt lövünk le, 1000 pont levonást kapunk. Ha kifogy a tár, a tárcsere némi idő alatt automatikusan megtörténik. Az első lövészeten 5000 pontot kell elérnünk, a nyolcadikon 2000 pontot, ami lehetetlenség. |
||||||||||||||||||||||||||
Autóvezetés Megadott idő alatt kell egy terepjáróval eljutni a célig. Terepjárónk végsebessége mindössze 65 mérföld óránként, tehát nem kimondottan autóversenyzésről szól a feladat. Az úton különféle akadályokat kell kerülgetni: A útjelző bója, gumiabroncsok, kerítés, szalmabála kisebb sérülést okoznak. A szikla, farönk, fatuskó, hordók nagyobb sérülést okoznak, és ha ezekkel ütközünk, álló helyzetből kell újraindulnunk. Ha ütközünk ezekkel, növekszik a sérülésjelző (DAMAGE), ennek függvényében pedig csökken autónk végsebessége. Ha a sérülésjelző eléri a maximumot, autónk végleg lerobban. Ha sok akadály van a pályán, a pálya mellett is elférünk mellettük! Emellett olyan tárgyak is van, melyek pontszámunkat gyarapítják: sisak, bakancs, lőszeres láda, marmonkanna, csillag. Az első tesztpályát 3 perc és 10 másodperc alatt kell teljesíteni, a nyolcadikat két perc alatt kellene... Persze a nehezebb pályákon nagyobb a kupleráj is. |
||||||||||||||||||||||||||
Közelharc
Ez az irányítás akkor érvényes, ha jobbra nézünk, mint kezdetben, ha megfordulunk, a tűz + jobbra/balra funkciók felcserélődnek. Az első három meccsen a jobbegyenessel le van zsírozva a küzdelem, elég kiékelni a botkormányt (tűz + jobbra). A lefejelés, rúgás térddel, balhorog tökéletesen használhatatlan, úgysem jön olyan közel az edzőnk. |
||||||||||||||||||||||||||
A közelharc edzések végeztével befejeződik a kiképzésünk. Ilyenkor a program elmenti a kiérdemelt minősítésünket (először tűz gomb, majd ENTER-el indíthatjuk a mentést vagy az R megnyomásával újabb játékot indíthatunk, csiszolandó képességeinket). Az elmentett minősítés bizonyára nagyon hasznos lett volna a program megjelenésével egyidőben beharangozott második részben. Még címe is volt a leendő második résznek: 19 Part 2 - Combat Zone. Ez azonban végül nem jelent meg, talán a "nagy sikerre" való tekintettel... Irányítás: |
||||||||||||||||||||||||||