3D Starfighter

1988 - Code Masters Ltd.

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Némileg meglepő, hogy a Dizzy szerzői egy ilyen ötletszegény, egyszerű űrhajós lövöldözős programmal rukkolnak elő... Egy folyamatosan előrefelé haladó űrhajóról lövöldözve kell megtisztítani az űr különböző szektorait az idegenektől. Feladatunk egy célkereszt mozgatásából és a tüzelésből áll. Az ellenséges űrhajók szintén lőnek ránk, azonban ki tudjuk lőni a felénk repülő lövedékeket is. Időnként a közelünkbe repülő űrhajók is nekünk ütközhetnek. Ha egy ütközés elkerülhetetlennek látszik, a pajzs aktiválásával elkerülhetjük az űrhajónk sérülését. A pajzs azonban csak néhány másodpercre elegendő energiával rendelkezik (SHIELD), de ha nem használjuk, lassan töltődik az energiája. Űrhajónk energiája a STATUS feliratú kijelzőn mérhető le, ha elfogy, vége a játéknak. Fegyverünk szintén energiával működik (ENERGY) ha nem lövünk folyamatosan, hagyjuk feltöltődni, találataink hatásosabbak lesznek.
Miután megtisztítottuk a szektort az ellenséges űrhajóktól, (automatikusan) fénysebességre kapcsolva a naprendszer űrbázisához ugrunk. Itt ismét ellenséges hajók támadnak ránk. Az űrbázis a képernyő közepén fog lebegni (piros színű), dokkolni úgy tudunk, ha a célkeresztet rajta tartjuk. Ilyenkor elkezd közeledni, és hamarosan bedokkolunk az űrbázisra, ahol feltöltik űrhajónk - harcban megcsappant - energiakészletét. Vigyázzunk! A bázist nem szabad megsemmisíteni! (Sok találattal ez lehetséges...) Ha ez mégis "sikerül", nem lesz hova visszatérni, és lövöldözhetünk, amíg el nem fogy űrhajónk energiája.
Minden szektor megtisztítása után megtekinthetjük a galaktikus térképet, melyen a utazásunk következő célpontját kell kiválasztanunk a célkereszttel. Eközben, és a játék folyamán a játékképernyő alján olvashatjuk űrhajónk fedélzeti számítógépe - Blinky - üzeneteit (pl. ne lőjük a bázisunkat, közel a vég, stb.)
A játékot egyszerre akár két játékos is játszhatja (egy-egy célkeresztet mozgatnak a képernyőn). Irányítás:

A játékot billentyűzettel, irányíthatjuk, vagy egy játékos Kempston botkormánnyal. A billentyűzet szabadon definiálható, de ha nem változtatjuk meg, a kiosztás a következő:

 
1. játékos
2. játékos
balra
Z
B
jobbra
X
N
fel
R
K
le
D
M
tűz
T
L
pajzs
SPACE
kilépés
Q
szünet
P