3D Maze of Gold

1982 - Gilsoft International

ügyességi, mászkálós

Spectrum (16k)

1982-ben még bármit el lehetett adni, főleg ha a címében szerepelt a 3D jelző. Ezért a produkcióért például 5.95 fontot kértek, míg 1985-ben már maximum újságmellékletnek ment volna el. Feladatunk, hogy kitaláljunk a labirintusból, mielőtt a nálunk lévő arany értéke nullára nem csökken. Az arany ugyanis a játékban csak időkorlátként szerepel, kezdetben van a legtöbb aranyunk, melynek értéke folyamatosan csökken. A labirintusban itt-ott aranyrudakat találhatunk, amit felvéve (csak át kell rajta gyalogolni) az aranyunk értéként pótolhatjuk. Az egyforma, textúra nélküli falak közötti tájékozódást próbálja segíteni egy - a gyakorlatban teljesen haszontalan - térkép, amit legalább jó lassan rajzol ki a program... Ezen csak az aranyrudak (G), a kijárat (O) van bejelölve, meg persze a mi pozíciónk. Iránytű nincs, viszont a térképen a saját pozíciónk jele attól függ, melyik égtájba nézünk (N, S, W, E). A kijáratot könnyű felismerni: piros színű faldarab.
A játékban 10 nehézségi szint van (9 - legkönnyebb, 0 - legnehezebb). A labirintus mérete mindig ugyanakkora, az aranyunk kezdőértékét határozza meg a nehézségi szint. A 2-0 nehézségi szinten nincs térkép!
Irányítás: '5' - fordulás balra, '8' - fordulás jobbra, '7' - lépés előre, '1' - térkép.