750cc Grand Prix

1991 - Code Masters Ltd.

motorverseny

Spectrum (128k)

 

 

A program egy jobbfajta motorverseny, a leggyorsabb 750 köbcentis kategóriából, ahol a motorok 300 km/h fölötti sebességgel repesztenek. A játékmenet egyfajta átmenetet képez az arcade és a szimuláció között, a végeredmény pedig egész játszhatóra sikerült. Nyolcad magunkkal indulunk a sorban egymást következő versenyeken. A versenytávot minden verseny előtt megjelenő adatokból kiderül. Célunk, hogy a versenyt legalább a harmadik pozícióban fezezzük be, hogy kvalifikáljuk magunkat a következő versenyre (ennek ellenére minden versenyen a hátsó sorból indulunk, a nyolcadik pozícióból). A kivitelezés látványossága, hogy amikor motorunk bedől a kanyarodás közben, a horizont is megdől. Valószínűleg ezért viszont a játékképernyő elég kicsi, az ez alatti területet motorunk műszerfala tölti ki az alábbi kijelzőkkel:
  • MPH: Sebességünk mérföld / órában. A maximális sebességünk 198 MPH.
  • RPM: a motor fordulatszáma.Gyakorlati jelentősége vélhetően nincs, főleg, hogy a kör nagyobb részében maxigázzal kell repesztenünk.
  • TYRES: a gumik állapota. Az aszfalt típusától függő mértékben kopnak a gumik.
  • FUEL: Üzemanyagszint. A kritikusan alacsony üzemanyagszintet vagy ronggyá kopott gumikat a fordulatszámláló alatti piros lámpa villogása és csipogás is jelzi.
    Defekt esetén, vagy amennyiben elfogy az üzemanyagunk, természetesen kisünk a versenyből és vége a játéknak.

A képernyő legfelső sorában láthatjuk továbbá a pillanatnyi helyezésünket (POS), az eddig befejezett körök számát (LAP), az előző versenykör időnket, és egy az aktuális kőridőnket számoló stoppert.
A játékban bukni nem lehet: ha a képernyő szélére sodródunk, vagy ütközünk egy motorossal, drasztikusan lelassulunk. Célszerűbb inkább megjegyezni azokat a kanyarokat, ahol egyáltalán lassítani kell, hiszen 164 MPH sebességgel szinte minden kanyar bevehető, lényegesen gyorsabban, mintha kisodródnánk. Szükség esetén a kerékcserét és a tankolást a boxban hajthatjuk végre, ami ugyan nincs megjelenítve, de értelemszerűen a célegyenesben kell keresni. A célegyenesben haladva a PIT LANE IN felirat jelzi, hogy most kell leparkolnunk a pálya bal szélén. Ha ez megtörténik, egy három ikonból álló menüből válogathatunk:

  • GAS: üzemanyag,
  • kerék: kerékcsere,
    (a kívánt ikont kiválasztva, a tűz gomb nyomva tartása közben emelkedik az adott kijelzőn a csík)
  • EXIT: futam folytatása.

A gumik általában kitartanak egy futamon, de az üzemanyagra figyelni kell .
Célba érés után, ha az első háromban végeztünk, megkapjuk a világbajnoki pontjainkat (1. hely: 9 pont, 3 hely: 6 pont), majd megkapjunk az információkat a következő futamról. Ha nem vagyunk az első háromban, vége a játéknak. A világbajnokság összesen hat futamból áll:

  • Lydden Circuit , hossz: 1 mérföld, körök száma: 3
  • Mallory Park, hossz: 1,35 mérföld, körök száma: 4
  • Thruxton, hossz: 2,35 mérföld, körök száma: 3
  • Silverstone, hossz: 2,93 mérföld, körök száma: 2
  • Brabds Hatch, hossz: 2,65 mérföld, körök száma: 3
  • Cadwell Park, hossz: 2,25 mérföld, körök száma: 4

Lydden Circuit, és Silverstone teljesíthető kiállás nélkül.

Irányítás:
KEMPSTON, SINCLAIR botkormány illesztő, vagy szabadon definiálható billentyűzet. A tűz megnyomásával gyorsabban lassulunk, boxkiállásnál érdemes azt használni.
P - játék szüneteltetése (folytatás: tűz). A gáz billentyűt nem kell nyomva tartani, ha elengedjük, motorunk tartja a sebességet.
48K-s gépen teljesen néma a program. 128K-s gépen van zene és verseny közben hangok és pár digi hangot is betölt a program. A menü is másképp néz ki: van pontszámtábla, ahova az összegyűjtött világbajnoki pontjaink alapján iratkozhatunk fel.