Android One
The Reactor Run

1983 - Vortex Software

akció

Spectrum (48k)

A Spectrum játékok első generációjához tartozó korai "szösszenet". A játékot Costa Panayi írta, aki később megörvendeztetett minket a Cyclone című remekművel (azt gondolom többen ismerik). A játék (és főleg a grafika) a későbbi Spectrum játékokhoz viszonyítva is megmosolyogtató, de 1983-ban elég volt a játékokra "kiéhezett" első Spectrum tulajdonosoknak.
Feladatunk egy robottal behatolni az ellenséges komplexum erőművébe, hogy ott megsemmisítsük az energiaellátást biztosító reaktort, majd visszatérjünk a bázisunkra. Behatolásunkat a védelmi rendszer érzékelte, és bekapcsolta a bázis védelmét ellátó robotokat, és egyéb "meglepetéseket". Robotunk lőfegyverrel rendelkezik, amellyel ki tudja bontani a piros falat, és az ellenfelink közül is egy pár ellen hatásos. Sajnos fegyverünk lőtávolsága erősen korlátozott. Energiánk az idővel fogyatkozik, viszont a lőszerrel viszont nem kell spórolni, végtelen mennyiségű lövésre elegendő fegyverünk energiája. A bázisban eltévedni nem fogunk: folyamatosan csak jobbra kell haladnunk. A játék 5 különböző nehézségi szinten játszható, mely az ellenséges ronbotok számát határozza meg. Küldetésünk célja a második képen látható piros színű villogó karakter, melybe ha belelövünk, hatalmas villódzások és pontszámgyarapodás közepette teljesítettük küldetésünket, már csak az előbb megtett úton vissza kell jutnunk a bázisunkra (az ellenséges robotok ilyenkor "újraélednek"). Ha visszaérkeztünk a bázisunkra, kezdődik elölről a móka, immár magasabb nehézségi szinten.
Robotunk egy pajzzsal is fel van szerelve, melyet ha működésbe hozunk egy rövid időre egy erőtér vesz körül minket, amin az ellenséges robotok nem tudnak áthatolni. A pajzs értelmét megkérdőjelezi viszont, hogy saját pajzsunkon mi sem tudunk áthatolni, tehát amíg működik, tudunk mozogni! A pajzsot csak 5-ször tudjuk használni.
A játéktér alatt a sárga mezőben a következő infokat láthatjuk: pontszámunkat, a kis emberkék életeinket jelzik, a kis négyszögek pedig a meglévő pajzsainkat. A piros sáv energiánkat jelzi, amit feltölteni nem tudunk, viszont lassan de biztosan fogyatkozik. (Gyakorlatilag a küldetés végrehajtására fordítható időt szablya meg). A képernyő alján látható lila "csúszkán" (Windows-os guruk "görgetősávot" mondanának...) Láthatjuk, hogy milyen messze vagyunk a reaktortól. (A reaktor a pálya jobb szélén van.)
A játékot irányíthatjuk billentyűzettel, és Kempston botkormánnyal. Sajnos billentyűzettel játszva csak nagyon nehézkesen irányíthatjuk robotunkat, így javasolt a botkormány használata:

  • billentyűzet felső sora (számbillentyűk): forgás balra,
  • billentyűzet második sora (Q-P): forgás jobbra,
  • billentyűzet harmadik sora (A-L): lépés előre,
  • alsó sor bal oldala (CAPS SHIFT - V): pajzs bekapcsolása,
  • alsó sor jobb oldala (B - SPACE) : lövés.

Ha botkormánnyal játszunk, tetszőleges billentyű megnyomásával a pajzsok kapcsolhatjuk be. A játék indíása előtt kérhetünk angol nyelvű instrukciókat.

Örökélet: POKE 25829,0

Térkép