2014 - Ralf

logikai

Spectrum (128k)

A címből és a betöltőképből annyira nem gondolnánk, de ez bizony egy Tetris-játék, egy meglepő ötlettel tarkítva: A verembe egy kislány (bár a betöltőkép alapján annyira nem kislány...) esik, segíteni kell neki kijutni onnan. Szerencsére a verem legalján van kijárat, nekünk csak biztosítani kell a lejáratot oda. Persze a verem kezdetben nem üres: ki kell bontani a lejáratot elzáró tégladarabokat. Az izgalmakat fokozza, hogy a verem tetejéről egy karókkal tűzdelt tető ereszkedik egyre lejjebb és lejjebb. Ha a karók elérik a kislány, a horrorisztikus jelenetek ugyan elmaradnak, de egy életünk elvész, és kezdhetjük elölről a nehézségi szintet.
A Tetris általános szabályaira itt nem térnék ki, egy fontos eltérés azonban van: nem veszítünk, ha betelik a verem, ha ez megtörténik, a legfelső elem törlődik.
A kislány mindig a téglák tetején sétál jobbra-balra, ameddig van hely. Csak egyetlen lépcsőfoknyi magasságot képes azonban felfelé lépkedni, ennél nagyobb szintkülönbséget nem bír felfelé leküzdeni, inkább visszafordul. Ezzel szemben bármilyen magasból leugrik a kislány, ha kell. Szerencsére a lefelé potyogó téglák nem bántják a kislányt, így erre nem kell figyelnünk. Két karakternyi széles lyukon fér át a kislány, vagyis ekkora átjárót kell legalább nyitnunk a verem alja felé. Az elmondottakból következik, hogy nem célszerű nagy szintkülönbségekkel befalazni a kislányt, vagy magas lépcsőt építeni neki, hogy a karókba sétáljon...
Az időnek nem csak a leereszkedő karók miatt van szerepe a játékban: minél hamarabb kijut a kislány, annál több jutalompontot kapunk.

Irányítás:
Billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE),
KEMPSTON, SINCLAIR botkormány illesztő.
R - nehézségi szint újraindítása (egy életünk elvészt),
X - játék megszakítása.