BC's Quest for Tires

1985 - Software Projects Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Az egyetlen Spectrum-ra elkészült Sierra játék eredetileg 1983-ban jelent meg a tengerentúlon Apple II-re és 8 bites Atari 400/800-ra. 1985-ben készült belőle Spectrum verzió, gondolva az európai játékosokra is. A játék egy népszerű képregény alapján készült, melynek főhőse Thor a rettenthetetlen ősember. Thornak a szíve hölgyét kell megmentenie egy dinoszaurusz fogságából. Ha nem akarjuk, hogy kedvesünkből vacsora legyen, sietnünk kell! Ezért főhősünk az akkor leggyorsabb közlekedési eszközre, egy prehisztorikus egykerekűre pattan, így robog a dinó barlangja felé. Az egykerekűvel megállni nem tudunk, csak gyorsítani-lassítani. Az elénk tornyosuló akadályokat egy vakmerő ugrással, vagy lehajlással tudjuk kikerülni. Az idegőrlő robogást időnként burleszkszerű jelenetek törik meg, amiben valamilyen akrobatikus mutatványt kell előadnunk.
Eleinte nem tűnik túl vészesnek a dolog: sziklákat és gödröket kell átugornunk. Később már valami azonosíthatatlan, piros(!?) növények lombjai elől is le kell hajolnunk. A folyópartra érve még Thor is ledermed a látványtól, hisz úszni nem tud. Csak a teknősbékák hátán tudunk átugrálni, ezek azonban időnként lemerülnek a víz alá. A túlparton egy hegy oldalán felfelé vágtatva már leguruló sziklákat kell átugratnunk, majd egy vakmerő ugrató után már az égből is sziklák potyognak egy vulkánkitörés folyományaként. A barlang bejárata előtt újabb folyó keresztezi utunkat, szerencsére teknősbékák itt is vannak. Óvakodnunk kell azonban a túloldalon, a barlangból időnként kikandikáló vicsorgó dinoszaurusztól. A barlangba a mennyezeten és a talajon is vannak kerülendő cseppkövek. Utunk végcélját elérve szívünk választottja dob felénk egy szívecskét, majd kezdődik elölről a móka...
Bármilyen karambolnak esés lesz a következménye, ennek egy kerekünk (életünk) elvesztése lesz a következménye, no meg, hogy az adott rész elejéről indulunk újra. A siker kulcsa természetesen az elkerülő manőverek pontos (nagyon pontos...!) időzítése. Utunk nem túl hosszú Superman és legintelligensebb Vegáról érkezett földönkívüliek 3 perc alatt végigrobognak az egész pályán. A többieknek pár évtizeddel tovább tarthat a dolog... Pontot a leküzdött akadályokért kapunk. Gyorsabban haladva több pont jár! A játék végén - vigaszdíjként - feliratkozhatunk a pontszámtáblára.

Irányítás:
Menü nincs, a címképernyőn az alábbi funkciók érhetők el:
I - nehézségi szint. A négy fokozat járművünk sebességét szablya meg és az akadályok sűrűségét.
O - játékosok száma (1/2)
P - irányítás kiválasztása: Billentyűzet vagy KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE II botkormány-illesztő a választék.
ENTER - játék indítása.

Billentyűkiosztás:
Q - hátra, W - előre, K - ugrás, L - lehajolás,
Q+ENTER - lassítás, W+ENTER - gyorsítás.

Örökélet: POKE 58198,182