Basket Master

1987 - Dinamic

sport, kosárlabda

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A Basket Master a kosárlabda azon változatát valósítja meg számítógépünkön, amikor egy játékos egy ellen játszik (így legalább nem lesz gondunk a passzolgatással...). A Spanyol Dinamic cég sok jó (és kevésbé) jó játékkal örvendeztetett már meg minket, és rémisztett meg a spanyol nyelv használatával (a nap fénypontja nálam mindig is az "IZQUIERDA" volt...). Nincs ez most sem másképp, remek, bár kissé (nagyon) nehéz játék, spanyol nyelvű menüvel fűszerezve. Az Enterprise tulajdonosok mentesülnek a spanyol nyelv nyújtotta élménytől! A Spectrum tulajdonosok kedvéért nézzük át a menüt:

'1' - Játék indítása egy játékossal.
'2' - Játék indítása két játékossal.
'3' - Nehézségi szint beállítása
'4' - A két játékos nevének megváltoztatása
'5' - Irányítás beállítása

Mint az látható, akár barátunk ellen is próbára tehetjük magunkat. A játék a kosárlabda általános szabályai szerint zajlódik. Ha a tűz gomb megnyomásával felugrunk, de nem dobjuk el a labdát, lépéshibát követünk el. Ha nincs nálunk a labda, és a tűz gomb sűrű nyomogatásával megpróbáljuk elvenni a labdát az ellenféltől, könnyen szabálytalanságot követhetünk el (különösen akkor gyakori ez, ha a háta mögött állunk). Szabálytalanság esetén a szenvedő félnek büntetőt ítélnek.
Megpróbálhatjuk testünkkel fedezni a labdát, ehhez azt kell tenni, hogy a nézőpontunkkal ellentétes irányba nyomjuk a botkormányt, és megnyomjuk a tűz gombot. Megjegyezném, hogy labdával a kezünkben lassabbak vagyunk, tehát utolérhet az ellenfelünk. Ne feledjük el, hogy ha kosárra akarjuk dobni a labdát, kétszer kell megnyomni a tűz gombot! Elsőre felugrunk, másodikra eldobjuk a labdát.
A játéktér alatt középen a mérkőzésből hátralévő időt láthatjuk, két szélen a két játékosra vonatkozó információk láthatóak. A felső csík azt jelzi, mennyire fáradtunk el a futásban. Ha egyfolytában futkározunk, és elfogy a csík, lelassulunk. Alatta 1-5 ötig terjedő skálán, az elkövetett szabálytalanságokat követhetjük nyomon. Mellette, annál a játékosnál, akinél a labda van, megjelenik egy sárga kosárlabda. A kijelző alsó sorában a játékosok neve látható, illetve itt írja ki a gép az üzeneteit (szabálytalanságot követtünk el, pontot szereztünk).
A játék grafikája nagyon jól kidolgozott, remek ötlet, hogy pontszerzés esetén lassítva megtekinthetjük az akciót (ha nem kívánjuk végignézni el is nyomhatjuk). Sajnos a gép ellen játszva egy kicsit esélytelenek vagyunk (még legkönnyebb fokozatban is simán elkapja a levegőben az ellenfelünk a labdát, csak úgy szórja a kosarakat, mint egy "gép"), de barátunk ellen nagyon jó meccseket lehet játszani!