Beach Volley

1989 - Ocean Software Ltd

sport

Spectrum (128k)

Enterprise

A sportjátékok igen népszerűek voltak a 8-bites számítógépeken. A számtalan foci, téli - nyári olimpiai játékok mellett igen hóbortos ötletek is születtek: pl. a Buffalo Bill's Wild West Show, hogy még csak ne is a legelvadultabbat említsem. A számos "pihentagyú" ötlet mellet viszont érdemtelenül "mellőzött" sportág a röplabda! Az Ocean - az arcade/adventure játékok özönében - örvendeztette meg a Spectrum, C64, Amiga tulajdonosokat a Beach Volley című játékukkal, melyben a strandröplabda örömeit élvezhetjük.
Két angol fiatalember útra kell, hogy megküzdjön a világ legjobb röplabdaduóival. Az első összecsapásra Londonban kerül sor, de később -ha győzünk - további országokba is utazhatunk (USA, Szovjetunió, Egyiptom stb.) Minden helyszín más: az országra jellemző háttér előtt zajlik a mérkőzés. Az egymás után következő ellenfelek egyre keményebbek lesznek. Kilenc mérkőzés megnyerése után elnyerjük a világbajnoki címet.

A játék a strandröplabda szabályai szerint zajlik. Egy csapat két játékosból áll. Pontot azzal szerezhetünk, ha az ellenfél térfelén ér földet a labda. Ilyenkor a pontszerző csapathoz kerül a szerválás joga is. A labdát háromszor lehet érintheti a csapat, mielőtt átjuttatja az ellenfél térfelére (a játékosok csak felváltva érhetnek a labdához, tehát egy játékos kétszer egymás után nem!). Egy meccs megnyeréséhez 7 pontot kell szereznünk, de mivel a hosszú labdamenetek miatt a mérkőzés elhúzódhat, időlimit is van. A játékképernyő bal felső sarkában látható 6 pont óraként funkcionál: amikor az összes világos pont sötétre változik, vége a mérkőzésnek.
A sikeres szerválás esetleg némi gyakorlást igényel: a tűz megnyomásával feldobjuk a labdát, majd a tűz ismételt, PONTOS IDŐBEN történő megnyomásával tudjuk az ellenfél térfelére ütni.
Az irányítás nem túl bonyolult: automatikusan azt a játékot irányítjuk, aki közelebb van a térfelünkre érkező labda várható földet érési helyéhez. Csapattársunkat a gép irányítja. A tűz megnyomásával csapattársunknak üthetjük a labdát. Ilyenkor próbáljunk minél közelebb futni a hálóhoz, mert csapattársunk oda fogja visszaadni a labdát, ahol éppen tartózkodunk, amikor a labdához ér (legalábbis oda céloz...) Második labdaérintésünkre az ellenfél térfelére juttatjuk a labdát. A tűz+fel billentyűkombinációval a labdát felugorva "lecsapjuk" vagy legalábbis megpróbáljuk... (Ha nem nálunk van a labda, így blokkolhatunk!)
A labda pontos helyzetét a földre vetülő árnyékából könnyen megállapíthatjuk. Fontos, hogy amikor nekünk kell a labdához érni, a program a talajon egy célkereszttel jelzi a labda várható földre érkezési helyét. (Eredményes ütéshez ide kell helyezkedni.). Az általunk irányított játékost egy villogó kézfej jelöli.
A játékot egy vagy két játékos játszhatja. Az irányítást a REDEFINE KEYS opcióval állíthatjuk be, de ez ne tévesszen meg minket: tetszőleges botkormányokra is definiálhatjuk az egyes funkciókat. Betöltés után a menüben az egyes funkciók között az E-D billentyűkkel tudunk navigálni, a Q a kiválasztás. Az irányítás beállítása után a navigálás a beállított le-fel, tűz billentyűkkel lehetséges.