Bignose's USA Adventure

1992 - Code Masters Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A nagyorrú ősember egy időalagútba esett, amelyen keresztül egy szempillantás alatt a XX. századi New York-ba jutott. No igen, ez teljesen hétköznapi jelenség... Sok furcsaságot látott, de a legmegdöbbentőbb az volt, hogy az állatokat bezárva tartják. Gyorsan el is határozza, hogy kiszabadítja őket. Ezt persze a mogorva, XX. századi embertársai nem nézik jó szemmel. Később a szabadító akciónkat, más - nem kevésbé meglepő - helyen folytathatjuk.
A ketreceket platformról-platformra, létrákon mászva kell megkeresnünk. A bezárt ládákat azonban nem tudjuk puszta kézzel kinyitni, előbb még kulcsot is kell találnunk, amivel kinyithatjuk ezeket. Minden nehézségi szinten két-két állatot kell kiszabadítanunk, tehát két kulcsot kell megkeresnünk. Mindegy melyik kulccsal melyik ládát nyitjuk ki, és egyszerre akár mindkét kulcs nálunk lehet (a nálunk lévő kulcsokat nem jelzi ki a program). Támadóink ellen kókuszdiókat vethetünk be, melyet szerencsére végtelen számban kaphatunk elő farzsebünkből... Azon viszont ne csodálkozzunk, ha tíz másodperccel később, miután visszafordultunk, újra ott lesznek a delikvensek.
Tipp: Létrán mászva és ugrás közben is tudunk hajigálni! Sőt, "csípőből" is tudunk hajigálni (tűz+le) - erre néhány helyen szükségünk is lesz! A lángnyelveket is le tudjuk lőni, és a pattogó bombákat is. Az égő hordók viszont ártalmatlanok. Bármilyen magasból leeshetünk.
A nélkülözhetetlen kulcsokon kívül más hasznos vagy éppen haszontalan tárgyakat is lelhetünk útközben:

  • Hamburger, innivaló: felvételükért jutalompontot kapunk.
  • Ősember bábu: jutalom élet.
  • Pajzs: pár másodpercre sérthetetlenek vagyunk (felső, kijelző sorban láthatjuk ilyenkor, meddig tart még a hatása).
  • Ragasztó (GLU): pár másodpercre lebénulunk (lőni sem tudunk!). Ez többnyire nagymértékben behatárolja életkilátásainkat (úgy kb. 3 másodpercre...).
  • Korsó sör: bizony az ősember nincs hozzászokva az alkoholhoz, ezért pár másodperce felcserélődnek a jobb és bal irányok.

A játék három nehézségi szintet tartalmaz, tehát összesen hat állat várja, hogy kiszabadítsuk. Az első szint Manhattan-ban játszódik, majd a vadnyugatra teszünk egy kirándulást. Végezetül a Golden Gate hídon kell akrobatikus ugrásokat bemutatnunk.
A Code Masters programja Spectrum-on mindenképpen a jobb platform-játékok közé tartozik. Nem csak nehéz azonban, helyenként kimondottan szivatós. Rögtön az első szinten, a második kulcs megszerzése után az egész pályát körbe kell kerülnünk, majd ha véletlenül leesünk az utolsó ketrec előtt, megint mehetünk körbe. Térkép használata elengedhetetlen! A címben megemlített "Adventure"-szálat a NASA szakembereinek bevonásával még keressük.

Irányítás:
A menüben billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE), vagy KEMPSTON, CURSOR, SINCLAIR illesztőt választhatunk.

Térkép

Örökélet: POKE 42822,0