Blind Panic

1988 - Your Sinclair

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Bár a játékhoz nincs háttértörténet, valami okból főhősünket fogságba ejtették, és most egy űrbéli komplexum legalsó szintjén raboskodik. Kézenfekvő megoldás, hogy a meneküléshez a bázis legfelső emeletén - a felszínen - "parkoló" űrhajót vegyük igénybe. Ide kell tehát eljutnunk, ezt azonban számtalan körülmény nehezíti...
A bázis maga is egy hatalmas labirintus, de emellett számtalan robot is járőrözik benne. Tiszta szerencse, hogy végtelen energiával rendelkező fegyverünket nem vették el, így lövöldözhetünk kedvünkre! "Persze", akkor már a robotok is végtelen élettel játszanak, ha lelövünk egyet, hamarosan újabb jelenik meg... De legalább pontot kapunk érte! A komplexum három szektorra tagolódik, mi a legalsó, harmadik szektor legalján raboskodunk. Az egyes szektorok el vannak zárva egymástól, egyetlen feljutási lehetőség a szektor jobb felső sarkában található (sötétkék) páncélajtóval gondosan lezárt feljárat. Kulcsunk persze nincs, marad a robbantás, kész szerencse, hogy a harmadik és második szektorban található egy-egy (zöld) bomba is... A legfelső - felszínen lévő - első szektorban értelemszerűen se páncélajtó, se bomba nincs.
Persze az egyes szektorokon belüli közlekedés sem egyszerű. Felfelé-lefelé persze a sárga létrákon mászhatunk, a vízszintes továbbhaladást azonban kétféle ajtó nehezíti:
  • Piros ajtó: ez két egymás feletti plató valamelyikét zárja el. Minden ajtót a hozzá tartozó - szintén piros - kapcsolóval mozgathatjuk le-fel a két szint között. A kapcsolók a mennyezeten vannak, ha működtetni akarjuk, csak bele kell ugorni. Megjegyzendő, hogy az egy ajtóhoz tartozó két platform nem feltétlenül egy képernyőn van.
  • Lila ajtó: nincs mese, ezek kinyitásához lila kulcsot kell szereznünk. A kulcs egyszer használatos darab, viszont univerzális. Egyszerre több kulcs is lehet nálunk, és minden lila kulcs bármelyik lila ajtót kinyitja.

A játékképernyő alatt pár számláló látható: balra (a program címe mellett) a sisak energiánkat jelzi (ugyanis a sérülések csak az energiánkat csökkentik, amúgy egy életünk van), a bomba számláló a bázis kialakítása miatt csak 0 vagy 1 lehet, mellett a kulcs-számláló van. A jobb alsó sarokban a pontunkat számolja a program. Bármilyen magasból leeshetünk, attól nem fogy az energiánk. Szimpatikus, hogy a létrán állva is tudunk jobbra vagy balra lőni. Valószínűleg programhiba, hogy a létrákban elakad a lövedékünk, ahogy természetesen az ajtókban is.
A programot a Martech készítette, de a Your Sinclair kazettamellékletén jelent meg, a Vixen megjelenéséhez igazítva. Nem kell tehát csodálkozni, ha az űrhajó elérésekor gratuláció helyett Vixen reklám fogadja a játékost. Amúgy a program abszolút középszerű: a grafika inkább csak funkcionális, változatosnak semmiképpen nem mondhatnánk. A 48K-s hangok "zörgésre" korlátozódnak. Ha az ajtók kapcsolgatásába nem bolondulunk bele, az ellenséges robotok megjelenését jelző hangba biztosan...

Végtelen energia: POKE 40596,201
Autofire: POKE 34513,58

Térkép