Bongo

1984 - Anirog Software

ügyességi

Spectrum (48k)

 

A történet Dél-Olaszország egyik tengerparti strandján játszódik. Egy szívdöglesztő egér amorózó szerepében tetszeleghetünk. Sajnos, minden kedvesünk már asszony, de mint tudjuk, "az asszony ingatag", s csillogó ékszerekkel le tudjuk venni őket a lábukról. Ahhoz, hogy egy-egy hölgy kegyeit elnyerjük, a rakpart rámpáin elszórt villogó fehér-kék színű drágakövekből öt darabot kell összegyűjteni. A drágakövek egyesével, sorban egymás után jelennek meg. Aki ezek alapján könnyűnek ítéli a feladatot, alaposan téved. A megcsalt férjek - valami kacsaszerű "szörnyek", egy fokkal ijesztőbbek még pocakos egér főhősünknél is... - üldözőbe vesznek, s ha utolérnek, belelöknek a tengerbe. Ez persze azzal is jár, hogy az addig gyűjtött drágaköveink szétszóródnak, s egy életünk is odavész, kezdhetjük elölről a szintet. Viszont, ha mind az öt követ összegyűjtjük, tanúi lehetünk a nagy találkozásnak szívünk (éppen aktuális) hölgyével.
A rámpákon felszedett pallók nehezítik; csúszdák, teleportok, ugródeszkák könnyítik(?) a dolgunkat. A platók szélérő leesni nem tudunk, az egyes szintek között létrákon közlekedhetünk (le-fel), s háromféle "közlekedési eszközt" is használhatunk:

  • A zöld ugródeszkáról a piros nyíllal jelzett irányba tudunk ugorni (tűz gomb).
  • A sárga csúszdákon lecsúszhatunk az alattunk lévő szintre, de felfelé nem mászhatunk rajta.
  • A képernyő szélén, a fehér szikrákat eregető teleportokba állva - a tűzgomb megnyomásakor- a képernyő túloldalára juthatunk.

Ezekkel a trükkös lehetőségekkel csak mi élhetünk, üldözőink nem. A felszedett pallókon azonban csak a férjek juthatnak át. Az első három szinten egy, a további szinteken két dühős férj kerget, ráadásul igen hatékonyan, célirányosan. A sikerhez alapvető fontosságú a taktikájuk kisismerése, hogy ki tudjuk őket cselezni. Különösen két ellenfél esetén kell vigyázni, nehogy bekerítsenek.
Az egymás után sorban felvett drágakövekért 100, 200, 300, 400, majd 500 pontot kapunk, s az égből hulló "BONGO" szót alkotó betűk elkapásáért 1000 pont ját. Tízezer pontonként jutalom életet kapunk. A jutalom élet ennél a játéknál inkább büntetés: A program mindössze három képernyőt váltogat, ebből kétféle "nehézségi szint" van: egy, majd két üldözővel. Mindezek ellenére a játéknak nincs vége, sőt a 12. szint után már a képernyőket sem váltogatja a program, mindig ugyanazt kapjuk, amíg el nem fogynak az életeink. A játékból van VIC20, C64, C16 verziója is, ezek közül a Spectrum verzó a leggyatrább. A sprite-ok villognak a játék belassul a plusz ellenféltől, a hangok egyenesen szörnyűek...

Irányítás:
Menü nincs, a címképernyőn a 'C' megnyomása után tudjuk az irányítást kiválasztani: KEMPSTON, SINCLAIR botkormány-illesztő vagy billentyűzet választható.
Billentyűkiosztás: O - balra, P - jobbra, 2 - fel, W - le, Z-M, SPACE - tűz.
A játékot a 'tűz' megnyomásával lehet elindítani.