Bubble Dizzy

1991 - Code Masters

ügyességi

Spectrum (128k)

A Codemasters leghíresebb főhőse Dizzy nem csak kalandjairól híres, de néhány ügyességi játék főszereplőjeként is ismerhetjük (pl. Fast Food, Panic Dizzy). Most is inkább ügyességünket kell próbára tennünk, mintsem kombinációs készségünket. Dizzy megint bajban van! Hajón utazik, hogy meglátogassa kedvesét, Daisy-t. Ajándékot is visz: egy gyöngy nyakláncot. Szerencsétlenségre azonban a hajót kalózok foglalják el. A nyakláncot megkaparintják, és Dizzy-t is - mogorva módon - letessékelik a hajóról. Dizzy továbbra sem tud úszni, így csak a tengerfenék állítja meg a süllyedésben. Feladatunk, hogy a felfele szálló buborékokon feljussunk a felszínre, és a víz alatt található kagylókból megszerezve a gyöngyöket új nyakláncot készíthessünk kedvesünknek.
Ez már csak azért sem lesz egyszerű, mert a buborékok hamar kipukkadnak. Ezért vagy továbbugrunk másik buborékra, vagy megpihenünk a sziklapárkányokon (a kagylókat is itt találjuk). Persze, ha felfele haladva beverjük a fejünket egy sziklapárkányba, leesünk a buborékról. A kisebb buborékok egyébként gyorsabban szállnak felfelé, mint a nagyobbak. Tovább nehezíti helyzetünket a tenger élővilága: az itt-ott úszkáló halakat is ki kell kerülnünk. A kagylók rendszeres időközönként kinyílnak, ilyenkor láthatjuk, van-e benne gyöngy. Egyszerűen oda kell mennünk hozzá, és máris kiszedhetjük belőle.
Dizzy levegője - és vele együtt az energiája (A LIVES felirat melletti sáv) folyamatosan csökken, de ha hallal ütközünk, az is energiaveszteséggel jár. A feladatot tehát megadott idő alatt kell teljesítenünk. Ha felérünk a felszínre, jobbra, a szárazföld felé kell kiugornunk a vízbe (a hajóra nem engednének fel). A feladat teljesítésekor az összegyűjtött gyöngyökért, és megmaradt energiánként jutalmat kapunk. 100000 pontonként jutalom életet kapunk. (A gyöngyök 10000 pontot érnek!) Összesen nyolc, egyre nehezedő szint várja a legkitartóbbakat.

Irányítás:
A játékot billentyűzetről, vagy KEMPSTON, SINCLAIR botkormány-illesztővel irányíthatjuk.
A billentyűzet definiálásánál a gép megkérdezni mind a négy irányhoz tartozó billentyűt, de ennek nincs jelentősége, az irányításhoz csak a jobbra-balra irányok és a tűz (ugrás) szükségesek.

Sajnos a játék nem éri el a többi Dizzy játék színvonalát (a grafika C64 lényegesen szebb), és a játék is elég idegesítő (ha leesünk, jó eséllyel csak a tengerfenéken állunk meg)... Csak "erős idegzetűeknek" javasolt játék!

Örökélet: POKE 43232,0

Térkép