Bumpy

1989 - Loriciels

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A Bumpy ötletes keveréke az ügyességi, platform és a logikai játékoknak. A francia Loriciels eredetileg Amstrad CPC-re és MSX-re készítette el, majd később PC változat is készült. A játék hivatalosan nem jelent meg Spectrumra, hanem egy spanyol rajongó írta át (feltehetően az MSX változatot, amely ugyanígy néz ki), ami aztán a Your Sinclair magazin kazettás mellékletén látott napvilágot. A játék főhőse egy mohó cica, aki "polcról-polcra" ugrálva fal fel minden ehető dolgot. Éttrendje némileg meglepő - legalábbis egy macskától - hisz a banánt, epret, cseresznyét, körtét és más gyümölcsöt habozás nélkül felfalja. Cicánk már a játék elején is annyira kövér, hogy - ha nem is gurul -, labda módjára folyamatosan pattog a polcokon. Csak pattogva tud közlekedni, de ha felette nincs akadály, túlsúlyát meghazudtolva akármilyen magasra fel tud ugrani.
Az éléskamrában azonban nem csak ehető dolgok vannak, hanem akadályok, valamint néhány eszköz, amivel leküzdhetjük azokat:

  • tűz: a vízcsepp eloltja,
  • téglafal: a kalapáccsal lebonthatjuk,
  • függőleges fal: a kulccsal tudjuk eltüntetni (már amelyiket lehet...)

Ezek az eszközök azonban csak egyszer használatosak, ráadásul néhány falat csak több kulccsal tudjuk eltüntetni (a fekete fal először szürkére, majd fehérre változik, csak ezután tűnik el!), így javasolt minden pályán az összes eszközt begyűjteni (a feladat teljesítése szempontjából nem kötelező), és tartalékolni a későbbi pályákra! Más kellemetlenségekkel is találkozhatunk ugrándozás közben: néhány polc eltörik alattunk, ha 1-3-szor rápattanunk (mindíg, amikor rápattanunk kisebb lesz, míg végül eltűnik) Ha leesünk alul, ugyanúgy elvész egy életünk, mintha tűzbe ugornánk vízcsepp nélkül. A ferde polcokról csak egy irányba tudunk továbbpattanni. Bizony, néhány pálya komoly fejtörő, hogy is tudunk mindenhova eljutni! Ha minden ehetőt begyűjtöttünk, az egyik polc átváltozik, amely a kijáratot jelképezi. Ebbe ugorva (akár alulról is!) juthatunk a következő kamrába, melyből számszerint 50 van.
A képernyő tetején, balról-jobbra pontszámunkat, életeink számát, készleteinket a vízcseppből, kulcsból, kalapácsból, valamint a kamra sorszámát láthatjuk (a kamrák vagyis nehézségi szintek sorszámozása 0-tl kezdődik).

Irányítás:
A menüben billentyűzetet (O - balra, P - jobbra, Q vagy SPACE - ugrás), SINCLAIR, vagy KEMPSTON illesztőt választhatunk. Az S billentyűvel - reménytelen helyzetben - újrakezdhetjük a szintet (persze egy életünk elvész). Egy vagy két játékos játszhat, felváltva.

A játék az Inforgrames-nek is nagyon megtetszett, POP-UP címmel kiadták a saját változatukat CPC-re. Ebben a pályák ugyanazok, de a grafika szakított a macskás sztorival, helyette valami intergalaktikus bonyodalomba keveredünk. Az ENTERPRISE tulajdonosok abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a CPC emulátorral saját gépükön futtathatják ezt a programot is (a CPC Programcsokorban megtalálható).

Örökélet: POKE 47771,0
Végtelen kalapács: POKE 47386,0
Végtelen kulcs: POKE 51576,0; POKE 52155,0
Végtelen vízcsepp: POKE 51717,0; POKE 52296,0; POKE 52807,0

Térkép