Captain Dynamo

1992 - Code Masters Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k/128k)

 

 

Austen Von Flyswatter az őrült tudós egy napon ellopta a világ legnagyobb gyémántgyűjteményét, biztosítandó nyugdíjas éveinek anyagi hátterét. Most ördögi terve megvalósításának utolsó szakaszába lépett: egy hatalmas rakétán akar a Holdra költözni, természetesen a gyémántokkal együtt. (Vajon a Holdon mit csinál a sok gyémánttal?) Nos, ez egy tipikusan képregényhősnek való megoldandó probléma! A főhős pedig jelen esetben a játék - hazánkban kevésbé ismert - címszereplője: Dynamo kapitány!
Feladatunk roppant egyszerű: Austen Von Flyswatter lakhelyéül szolgáló toronyban kell felfelé ugrálnunk, közben a minél magasabb pontszám reményében gyémántokat gyűjtögetni. Vérbeli platformjátékkal van tehát szerencsénk, abból is a jobbik fajtából való: a kivitelezés a Spectrum lehetőségeinek határát súrolja. Jól játszható, a grafika szép, a függőleges-scroll finom, 128K-s zene és digi hangok színesítik a játékot.
A játékban 5 torony van, nekünk csak fel kell jutnunk a tornyok tetejére, és besétálni a teleportba, ami átvisz a következő torony aljába. Minden toronyban van egy rejtett (annyira azért nincs elrejtve) oldalsó terem, ahol nagy adag gyémánt várja az erre tévedő képregényhősöket pontszámgyaraítás reményében. A játék során nem szükséges felvenni az összes gyémántot, de a szint utáni jutalompontosztás az összegyűjtött gyémántok függvényében jár.
A tornyokban a szokásos akadályok várják becses személyünket: izgő-mozgó kukacok, pókok (ezekre, ha rájuk ugrunk, eltapossuk őket), présgépek, elektromos szikrák, körfűrészek, karók törnek az életünkre. Ezen kívül vízszintesen és függőlegesen mozgó liftek, platók, dobbantók, futószalagok, vízszintesen mozgó kapaszkodók (erről a 'le' megnyomásával szállhatunk le) lesznek a segítségünkre, vagy épp a bosszantásunkra. Időlimit szerencsére nincs, legalább arra nem lesz gondunk.
A gyémántokon kívül találhatunk még sárga 'S' betűvel jelzett érméket is a tornyokban, ezek a segítségünkre vannak: ha a sors kényszerítő ereje folytán elveszítjük egy életünket, az utolsó felvett érem helyéről folytathatjuk a játékot (persze, csak ha van még életünk.). Ha nem vettünk fel még érmet, a start pozícióból (legalulról) indulhatunk újra.

A játék egész kellemes lenne, két hibát lehet igazából csak megemlíteni: a kisebbik negatívum, hogy a játéknak nincs vége! Az ötödik szint után újra az elsőben találjuk magunkat, nem kapunk semmiféle gratulációt. Nagyobb gond, hogy bár a nehézségi szint elfogadható lenne, de van a játékban pár snapsot-mentésért kiáltó, lehetetlennek tűnő rész, pixelpontos ugrás, piezoelektromos kristályt megszégyenítő pontosságot kívánó mutatvány. Mindettől függetlenül a platformjátékok kedvelőinek kár lenne kihagyni a játékot!

Irányítás:
A menüben SINCLAIR, KEMPSTON botkormányillesztőket, vagy billentyűzetet választhatunk. A billentyűzet szabadon definiálható. A menüben választhatunk, hogy hangokat ('S'), vagy zenét ('M') szeretnénk játék közben hallgatni.
'P' - játék szüneteltetése / folytatása,
'Q' - játék megszíkítása (PAUSE közben).

Hősünk kétféle méretben tud ugorni: ha az 'ugrás' billentyű megnyomásakor a 'fel' billentyűt nyomva tartjuk, nagyobbat tudunk ugorni. Hősünk bármilyen magasból leeshet, és a levegőben tudjuk magunkat irányítani. A 'le' megnyomásával leguggolhatunk pl. a fejünk felett elhaladó körfűrészek előtt, és a kapaszkodókról is így szállhatunk le.

Örölélet: POKE 30866,0
Sérthetetlenség: POKE 30819,24

Térkép