Cavemania

1990 - Atlantis Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

Igen élvezetes, szórakoztató játékkal lesznek gazdagabbak azok, akik kipróbálják a Cavemania című programot! Egy dolgos ősember hétköznapjaiba csöppenünk, akinek a mindennapi ebédhez valót kell előteremtenie a családnak. Szerencsére a szigetrendszer, ahol  a család tengeti mindennapjait, bővelkedik Pterodactyl fészkekben, amikben természetesen tojás is található. Persze a vadon számtalan veszélyt rejt egy magunkfajta ősember számára. Feladatunk tehát begyűjteni 3 tojást (csak meg ne ártson a sok koleszterin!), és hazavinni a barlangunkhoz. A tojásokat sajnos csak egyesével bírjuk el, így 3-szor kell fordulnunk, hogy összegyűjtsük az ebédnek valót (nagy a család...) A tojások közismerten törékenyek, így az is szempont, hogy sértetlen tojásokkal érjünk haza (a szó valamennyi értelmében...) Az egyes szigetek szerencsére nem túl nagyok, mindössze három képernyőből állnak, ám annál több veszély leselkedik ránk:
A sziget élővilága nem nevezhető túl barátságosnak, sajnos azonban nem nagyon fogjuk tudni kerülni velük a találkozást, így emberünk magához vesz, néhány a vadonban nélkülözhetetlen eszközt: az ősember elengedhetetlen kelléke a bunkó, arra az esetre, ha közelebbi kontaktusba kerülnénk valakivel (valamivel), míg a magunkhoz vett néhány kővel megpróbálhatjuk a delikvenst biztos távolból ártalmatlanná tenni. (Akár ugrás közben is tudunk dobálózni!) Vigyázunk, kőkészleteink végesek, de szerencsére tudjuk pótolni az elhasznált muníciót.
Úgy tűnik a bunkóval jobban bánunk, mint ahogy úszni tudunk, úgyhogy ha véletlenül vízbe esünk, elvész egy adag energiánk, és még a nálunk lévő tojás is összetörik! (Mehetünk vissza a fészekhez új tojást vételezni.) Már az első szigeten is tapasztalni fogjuk, hogy errefelé elég gyakori a vulkánkitörés (úgy minden 15 másodperce jut egy...) A vulkánból kirepülő pernye megsebez minket, akárcsak a vadállatokkal való találkozás. (Tekintve, hogy a játék teljesítése nem időhöz kötött, érdemesebb biztos távolban megvárni, amíg elcsendesül a vulkán.) Ha "balesetet szenvedünk", nem vész el egy életünk, hanem energiánk fogy. Arra ne is számítsunk, hogy az új szigeten visszakapjuk energiánkat, de a szigeteken találhat gyümölcsökkel pótolhatjuk elvesztett energiánkat.
Összesen 9 nehézségi szinten (szigeten) kell előadnunk a mutatványunkat, minden sziget után egy bonusz pálya várja, hogy a kerekek begyűjtésével szaporítsuk pontjainkat.
A játékképernyő alatt néhány kijelzőt láthatunk: SC - pontszámunk, lila szív - energiánk, kék kő - kavicskészletünk, fehér tojás - a begyűjtött tojások száma. Itt olvashatjuk a program elmés megjegyzéseit ténykedésünkről, és itt jelenik meg a nálunk lévő tojás is. Ez azért fontos, mert itt láthatjuk, hogy ha összetörött a tojás.

Főhősünk szerencsére elég nagyokat tud ugorni (fel, jobbra-fel, balra-fel), akár átmehetünk Tarzanba is, és indáról-indára ugrándozhatunk. A 'le' megnyomásával bunkónkat használhatjuk, míg a tűz megnyomásával követ hajíthatunk. A billentyűzetkiosztás a szokásos Q, A, O, P, M vagy SPACE, vagy választhatunk Kempston / Sinclair botkormánnyal is.

Végtelen energia: POKE 51938,195
Végtelen kő: POKE 44731,195

Térkép