Chiller

1985 - Mastertronic Ltd.

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

Az éjszaka sötét volt, az erdő sűrű. Kettesben autóztok kedveseddel egy ismeretlen, sötét, kísérteties erdőn keresztül, távol a lakott területektől. Éjfél körült járt az idő. A "B" kategóriás horrorfilmek szabvány forgatókönyve szerint autótok "váratlanul" lerobban (amennyiben váratlannak lehet nevezni, hogy kifogyott az üzemanyag...) . A fák közül furcsa hangok hallatszanak. Alighogy kiszálltok a kocsiból, rémisztő alakok, zombik ugranak ki a fák közül! Elragadják kedvesedet, és néhány másodperc alatt eltűnnek az erdő sötétjében. Minden bátorságodat összeszedve utánuk rohansz, hogy megpróbáld kiszabadítani kevesedet. Hirtelen zombik, kísértetek gyűrűjében találjuk magunkat... Ilyen rémisztő előzményekkel indul a játék.
A játék Manic Miner rajongóknak okozhat kellemes perceket. Feladatunk, a játék helyszínein összegyűjtsük a villogó, sárga mágikus kereszteket. Ha sikerül, sértetlenül továbbjutunk a következő helyszínre, amiből egyébként nincs sok:

  • Erdő: kalandunk az autónk mellől indul. Épp egy zombi ballag felénk, javasolt gyorsan felugorni a fára. A fákról lelógó indákon fel tudunk mászni, és a vízszintes sárga ágakon tudunk közlekedni. A lombozaton át tudunk sétálni.
  • Mozi: némileg meglepő helyszín az előzmények ismeretében... A székeken felugorva juthatunk a mozivászonig, a függönyön pedig fel tudunk mászni a képernyő tetejére.
  • Külvárosi városnegyed: a lelógó kötélen, és az épület homlokzatán fel tudunk mászni. A falon át tudunk sétálni!
  • Temető: (Itt a legkevésbé egyértelmű, hol tudunk feljutni a képernyő tetejére!) A sárga úton jobbra-felfelé ugrálva tudunk eljutni a ravatalozóhoz. A homlokzaton és a sírköveken is megkapaszkodhatunk.
  • Kísértetjárta ház: a homlokzaton tudunk felmászni a tetőre. Itt tartják fogva kedvesünket. Rádöbbenünk, hogy már gonosz démonok szállták meg, így a keresztek összeszedése után egyedül kell visszatérnünk az erdőbe.

Már "csak" vissza kell jutni az erdőbe a kocsihoz (egyedül), vagyis visszafelé is teljesíteni kell az összes helyszínt.
Főhősünk életerejét a játékképernyő feletti, ENERGY feliratú sáv jelzi. Amennyiben túl közel merészkedünk bármely ellenséghez, energiánk csökken. Egyetlen életünk van, ha elfogy az energiánk, vége a játéknak! Valamennyi helyszínen kék és lila gombákat is láthatunk. A kék gombák plusz energiát adnak, míg a lila mérgesgombák csökkentik energiánkat! Sajnos nem minden mérgesgombát lehet kikerülni, ezért próbáljuk a kék gombákat úgy "beosztani", hogy akkor vegyük őket fel, amikor már ráugortunk a kikerülhetetlen mérgesgombákra. (Ha maximumon van az energiánk, a kék gombák elfogyasztása esetén nem történik semmi.) Szerencsére időlimit nincsen, bármennyit szüttyöghetünk.
Főhősünk jobbra-balra tud mozogni, valamint ugrani is tudunk. Fontos tudni, hogy függőlegesen felugorva magasabbra ugrunk, mint ha jobbra-balra ugranánk! Ennek az első szinten van különös jelentősége, mert vannak olyan ágak, amiket csak így érünk el!
A zombis filmekben a "szerencsés" túlélők általában elég reménytelen helyzetben vannak, bárhová menekülnek, már mindenütt zombik kergetik őket. Valószínűleg ezt a reménytelen helyzetet igyekezték a programozók visszaadni azzal, hogy a játéknak nincsen vége, ha visszajutottunk az erőbe, újra mehetünk "szabadítani"... Azért valami csattanó, vagy gratuláció nem ártott volna!

Irányítás:
A menüben választhatunk billentyűzetet, KEMPSTON, FULLER, CURSOR, SINCLAIR botkormányillesztő a választék.
Billentyűzetkiosztás:
Q-T - balra,
Z-P - jobbra,
H-L - ugrás,
A-G - lépéshang be-kikapcsolás.

Végtelen energia: POKE 34025,0