Comet Encounter

1986 - Live-Wire Software

ügyességi

Spectrum (48k)

Bár a Halley üstökös (visszatérő jellegét pályaszámításai alapján Edmond Halley angol csillagász ismerte fel 1695-ben) 1986-os visszatérése koránt sem volt olyan látványos, mint az azt megelőző, 1910 májusában (76 év a keringési ideje!), amikor a Föld áthaladt az üstökös 25 millió kilométer hosszú csóváján (betöltve csaknem a teljes éjszakai égboltot!), mégis sokak fantáziáját megmozgatta. Többek között a Live-Wire programozóit is, akik ezzel az egyszerű programocskával állítottak emléket a visszatérésnek. Feladatunk, hogy első emberként leszálljunk az üstökös magjára. Nos, mint tudjuk ez a valóságban lehetetlen, talán ennek köszönhető, hogy a játék készítői kicsit "elszálltak" és így a játék nehézségi szintje is a lehetetlen felé konvergál.
Egy holdkomppal kell folyamatosan ereszkedni lefelé, kikerülve a mozgó és nem mozgó akadályokat. (A mozgó sprite-ok egyébként látványosan villognak, bizony a sprite-kezelést még át kellene ismételniük a programozóknak...) Minden 6. képernyőn egy üzemanyagtöltő állomásra (FUEL) kell ráereszkednünk. Ha ez sikerül, egy jutalom életet kapunk (ellenkező esetben is folytatódik a játék, de ekkor nem kapunk jutalom életet). Szerencsére a program nem méri az üzemanyagszintünket (még csak az hiányozna...), így ennek a "tankolásnak" más jelentősége nincs. A képernyőn semmilyen kijelző nincs, de ha elveszítjük egy életünket (illetve a játék végén), megtudjuk, hány életünk maradt még (LIVES), pontszámunkat (SCORE), valamint, hogy hányadik képernyőn (ZONE) történt a "baleset". Pontot természetesen a teljesített képernyők (zónák) függvényében kapjuk.
Mint már említettem, a program "kicsit" nehéz, az 1-6. képernyő teljesítése után talán még senki nem gondolná, milyen apró helyeken lehet átpasszírozni holdkompunkat... Már a hetedik szinten találkozunk azzal a zöld, mozgó aszteroida mezővel, amin csak egy vékony résen férünk át (valószínűleg mindenkinek a kedvence lesz). A játék egyébként nem tartalmaz sokféle képernyőt, de azokat különböző módon variálja, egyre több mozgó ketyerével pakolja tele a program.

A játékot a megfelelő nehézségi szint kiválasztása után (1/2) az S megnyomásával indíthatjuk.
Az irányítás csak billentyűzetről lehetséges: Q - balra, W - jobbra, SPACE - hajtómű.
A nehézségi szint csak azt határozza meg, hogy 2 vagy 1 (egy!) élettel kezdjük a játékot...