The Comet Game

1986 - Firebird

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és Program 5.

Spectrum (48k)

Szigorúan titkos megbízást kaptunk az S.S.T. társaságtól. Az üzenet egy a harmadik naprendszerben felfedezett ismeretlen óriásvírusokat tartalmazó bolygóról szól. Feladatunk felkutatni és megvizsgálni a lényeket. Mivel fogalmunk sincs az út viszontagságairól és az idegen lények bármilyen mivoltáról, egy szuper valószínűség számító computer segítségével letesztelhetjük magunkat, a gép által létrehozott űrutazáson. Feladatunk gyors döntéshozatal, és kisebb hibák kijavítása. Az űrhajó legénységének funkcióit a computer automatikusan elvégzi (mint például navigálás, pályaszámítás stb.).
Ilyen előtörténettel indul ez a egyedi, és érdekes játék. Betöltés után csak azt kell eldöntenünk, hogy billentyűzettel ("K"), vagy Kempston botkormánnyal ("J") akarunk-e játszani. A menü kirajzolása egyébként látványos, de aki "haladni akar", az a SPACE megnyomásával felpörgetheti az eseményeket. Induláskor egy meghitt űrbéli képet láthatunk; csillagok, kozmikus por stb. A játék a célbolygótól 0.5 parsec távolságból indul. Ez azt jelenti, hogy éppen láthatjuk a planéta kibontakozó körvonalait. Sokáig azonban nem bámészkodhatunk, ugyanis rövid időn belül bizonyos problémákkal kerülünk szembe... Ilyenkor felső sorban a probléma ikonja villogni kezd, és rövid információt kapunk a történtekről (Aki nem kiváncsi az infóra az CAPS SHIFT-el továbbléphet.) . A bekövetkező "balesetek" véletlenszerű sorrendben történnek meg.

Áramkörjavítás:
Nagy zűrzavar keletkezett a hajó mikro-áramköreiben. Feladatunk megváltoztatni a kapcsolásokat, míg az áramkör zárlatos kimenetei szét nem égetik a panelt. Feladatunk konkrétan az, hogy egyes elektromos kijelzők színét megváltoztassuk. Figyeljük a képernyő bal oldalán levő négy kis lámpát, ugyanis ezek okozzák a zárlatot. Míg a jobb oldalon piros és fekete, a balon piros és fehér köröket láthatunk. Zárlat ott keletkezik, ahol a bal oldali kör színkódja nem egyezik meg a hozzátartozó jobb oldalival. A színkódoknak a következőképpen kell érvényesülniük:
- Ha a bal oldalon piros van, a jobb oldalon is pirosnak kell lenni.
- Ha a bal oldalon fehér van, a jobb oldalon feketének kell lennie.
A computer a legrosszabb helyzetek szimulálására van kiképezve, így ne lepődjünk meg, ha a feladatot tíz másodperc alatt kell végrehajtani. (Ezt a kép jobb szélén látható sáv csökkenése mutatja) Az áramkörök között a le-fel gombokkal tudunk, a tűz gombbal "billentjük" át ellenkező állásba.
UFO támadás:
A Germbagsok üstökösök magjában élő, félig szerves lények. Gyakran kerülnek az üstökös csóvájába, ilyenkor kiszakadnak és hatalmas sebességgel száguldanak bármilyen viszonylagos testhez képest. A Germbagsok úrhajónknak csapódtak, és kiszakították az oxigéntartályokat. Feladatunk megsemmisíteni a Germbagsokat, mielőtt megfertőzik a hajó belső atmoszféráját (a rendelkezésre álló idő 99 időegység, ami lényegesen gyorsabban fogy mint a másodperc...). Mi egy célkereszteel tudunk célozni, de sajnos a Germbagsok nagyon gyorsan mozognak...
Rádióhullám-keresés:
Az antenna-egységet egy kozmikus vihar kiütötte eredeti pozíciójából. Feladatunk befogni a legerősebb jelet. Azaz úgy kell forgatni a jelfogó ernyőt (radart), hogy a képernyő bal felső sarkában levő oszcillátor a leghegyesebb szöget zárja be. Ehhez a művelet elvégzéséhez az iránybillentyűket használhatjuk, ha úgy döntünk, hogy a beállítűs megfelelő, a tűz gombot kell megnyomnunk.

Kávéfőzés:
kávét kell készítenünk, hogy a szellemi potenciálunk mindig a tetőpontján legyen. (Egy ilyen fárasztó részhez szükségünk is van rá...) A kávéfőzés módja a következő:

  1. Kávédarálás.
  2. Feltölteni vízzel a kannát.
  3. A vizet és a kávét kb. 1:1.5 arányban elegyíteni és fölforralni.
  4. Koffeint szivattyúzni a fecskendőbe
  5. A kávét az erekbe pumpálni és ezzel állandó szinten tartani a pszichikai frissességünket.

A fecskendőben mindig 5 milliliternél nagyobb mennyiségű koffein-sűrítmény legyen, mert csak így van meg a megfelelő nyomás, ami az ereinkbe pumpálja a kávét. A szellemi potenciálunkat csak akkor tudjuk állandó szinten tartani, ha a fecskendőbe is folyamatosan szivattyúzzuk a kávét. Figyelnünk kell a "P" betűre is (a bal alsó sarokban). Ez a jelzés az automatikus hőszabályzó berendezésre utal, amelynek szabályzó rendszere elromlott. Így a kávéfőzés mellett mindig figyelnünk kell arra, hogy a hőmérséklet ne szaladjon túl (kb. 10 másodpercenként le kell vennünk). A kezelőszervünk egy célkereszt, a kiválasztott funkciót a tűz-gombbal aktivizálhatjuk.

Aszteroidok:
hajónk aktivizálta a bolygóközi aszteroida-védelmi zónát. Rengeteg automatikusan kioldódott robbanófej tart felénk. Feladatunk megsemmisíteni a robbanófejeket, mielőtt ők semmisítenek meg minket. A hajónk középen látható és minden irányból érkeznek az aszteroidok. Ebben a részben is egy célkeresztet mozgatunk, de a célzást nagyon megnehezíti, hogy a célkeresztet nem tudjuk keresztülvinni az űrhajónk sziuletjén, körbe kell mozgatnunk! Szerencsére az első találat nem pusztít el azonnal, űrhajónk állapotát a színe jelzi: minél sötétebb, annál közelebb a vég.

Ha a bolygó vonzásába kerülünk, kiszélesedik a horizont és elénk tárul a bolygó kopár felszíne. A gép azonban még mindig tartogat meglepetéseket... Egy hatalmas elektromos viharba kerülünk, amelyben nagy számban vannak meteordarabok, óriás baktériumok és Germbagsok. A pajzsrendszer automatikusan üzembe lép, a vihar ennek ellenére egyre erősebben dobálja a hajót. A kézi lézerrombolóval meg kell semmisítenünk a felénk tartó hatalmas tárgytömegeket (elsősorban a Germbagsokat). Ez igen nehéz feladat, mert a lézer teljesítménye igen kicsi, ezért könnyen túlhevül és kigyullad. Viszont azt sem szabad engedni, hogy túl sok Germbags a hajóhoz csapódjon. Öt nehézségi fokozaton keresztül kell a feladatot végrehajtani, de közben még kávét is kell főznünk. A szintek között a gép mindig tájékoztat a kilőtt, illetve elhibázott Germbagsok számáról, és arról, hogy hány csapódott a hajónak.
Ennyi tehát a teszt teljes összefoglalása. Ha bárhol hibázunk, a computer kíméletlenül véget vet a tesztelésnek. Mindezek ellenére a küldetés teljesítése nehéz, de nem lehetetlen. Jó szórakozást!