Corsarios

1989 - Opera Software S.A.

akció, verekedős

Spectrum (128k)

Enterprise

Az Opersa Software ház termékeiről nem igazán mondhatjuk, hogy a "felejthetetlen" játékok" kategóriájába tartoznának. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy játékaik sok eredeti ötletet nem hordoznak (4-5 évet késtek ehhez...), másrészt a spanyol nyelv használata talán "elijesztheti", mind a hazai, mind az angol nyelvterület felhasználóit. Ettől függetlenül játékaik néha kellemes meglepetést okozhatnak, köszönhetően a software-csapat grafikusainak. (Ráadásul úgy tűnik, hogy a Sol Negro és a Mutan Zone óta szóltak nekik, hogy a Spectrum színeket is kezel!) A fenti megállapítás mintapéldája is lehetne a Corsairos c. játékuk: ami a játékot illeti, hasonlót már többet is láthattunk (elég, ha csak a Target Renegade-re gondolunk), de a grafika egész kellemesre sikerült. (Plusz öröm, hogy a programban található kb. 8 szó angolul van!) Kár, hogy a színes grafikáért cserébe a mozgás kicsit darabos (karakteres), és a hangokkal sem erőltették meg magukat a készítők (zenéről ne is álmodjunk.)!
A történet szerint a szülővárosunk közelében lehorgonyzott kalózok elrabolták kedvesünket. Természetesen a hölgyeményt ki kell szabadítanunk, akit a hajójukon tartanak fogva a kalózok. A leányszabadításra fegyvertelenül indulunk, bízva a helyi kocsmában, közelharc terén szerzett "tapasztalatainkban". A játék két külön betölthető részből áll: az első "epizód" a városban kezdődik. feladatunk, hogy a kalózok gyűrűjén keresztülverekedve eljussunk a mólóig, ahol csónakba pattanunk, hogy elevezzünk a kalózhajóhoz. A második rész már a hajón játszódik, ahol ha lehet, még nagyobb a "kalózsűrűség", mint a parton.

Az első részben az iráynítás a következő:

  • Tűz: ütés / fegyverhasználat,
  • Tűz + le: legugolás,
  • Tűz + fel: felugrás,
  • Tűz + jobbra / balra: rúgás,
  • Tűz + balra-fel / jobbra-fel: felugorva rúgás.

Mint már említettem, a minket ért sérülések energiánkat (POWER) csökkentik, ha ez eléri a 0-át, vége a játéknak (egy életünk van)! Szerencsére energiánk pótlására kétféle módszer is kínálkozik: időnként átszalad a képernyőn egy-egy kisgyerek (fejük felett HELP felirat villog). Ha hozzáérünk, töltődik az energiánk. Ha kincsesládát találunk, azt felvéve is kapunk egy adag energiát. Az energiánkat maximum 990 egységig növelhetjük.
Bár általában a kalózok fegyvertelenül támadnak ránk (legalábbis kezdetben...), egyik-másik nehézfiú kardot, vagy puskát ránt. Ha legyőzzük őket, elejtik a fegyvert, melyet felvéve mi is használhatjuk egy ideig. A legnagyobb sebzést a puska okozza, ezt azonban csak addig használhatjuk, amíg van benne lőszer. A karddal sokkal tovább lehet hadonászni. Ha egy ágyúval találjuk magunkkal szembe, célszerű kitérni az útjából, mert hamarosan elsül! Sajnos nem tudjuk a kalózok ellen fordítani. Szintén figyeljünk, némely kalóz puskaporos hordókat hajigál felénk, amik rövid időn belül felrobbannak. Térjünk ki előlük, de azt is megtehetjük, hogy gyorsan visszarúgjuk / visszaütjük őket.

A második részben némileg összetettebb a feladat: először fel kell mászni mind a négy árboc tetejére, és meg kell érinteni a kalózzászlót (ekkor kicsit lejjebb ereszkedik). Ezután a hajó orrában raboskodó kedvesünkhöz kell eljutni. (Amíg meg nem érintjük a kalózzászlót, egy hatalmas melák utunkat állja, nem enged tovább a következő árbochoz.) Az árbocokra a kötélhágcsóra felugorva (balra+fel, jobbra+fel) könnyűszerrel felugorhatunk. Lefelé csak le kell lépnünk az árboc széléről, jól bírjuk az esést. A második rész történéseire már karddal érkezünk, így az irányítás némileg megváltozik:

  • Tűz: fegyverhasználat,
  • Le: gugolás,
  • Fel: ugrás felfelé,
  • Jobbra + fel / balra + fel: ugrás

Valószínűleg mindenkinek a kedvence lesz a képernyőn rendszeresen átrepülő madarak, amik elől vagy legugolunk, vagy egy kardcsapással levágjuk. Ugyancsak ki kell kerülni a fentről lehajított késeket, kisbaltákat. Az energiánk számszerinti mennyisége némileg megcsappant az első részhez képest: 5 életet jelez a játék elején, és minden sérülés eggyel csökkenti az energiánkat. Energiapótlásra itt nincs lehetőségünk!

Irányítás:
A játékot billentyűzettel (Q, A, O, P, SPACE), vagy SINCLAIR illesztővel irányíthatjuk. játékot a tűz gomb megnyomásával indíthatjuk. A 'G' megnyomásával kiléphetünk a játékból.

Örökélet (1. rész): POKE 29227,183
Örökélet (2. rész): POKE 27496,201

Térkép (1. rész), Térkép (2. rész)