Crazy Cars 2

1988 - Titus

autóverseny

Spectrum (48k)

Enterprise

Éppen hogy csak kipihentük magunkat az első rész fáradalmaitól, amikor a Titus programozók meghirdették a második részt. A programkészítők szerint ez a program jobb mint az előző (szerintem is...), bár ez a rész sem szenved "színtúltengésben" A Ferrari legendás autóját az F40-est hajtjuk és akárcsak az első részben, most is javasolt a gáz folyamatos nyomása, bár ez a játék már lényegesen nehezebb mint az első volt.
A kicsit unalmas első rész után a készítők számtalan ötletet bevetettek dolgunk nehezítésére. Ebben a részben autónk már 2 fokozatú váltóval is rendelkezik (hiába fejlődik a technika). A legtöbb fejfájást valószínűleg a rendőrautók fogják okozni. Érthetetlen okokból a rendőröknek nem tetszik, hogy közúton 320km/h-s sebességgel közlekedünk, mindent megtesznek, annak érdekében, hogy megállítsanak, és letartóztassanak. A rendőrautók el akarják állni az utunkat, hirtelen irányváltoztatással tudjuk őket kikerülni. A rendőrkordonokat a pálya széle mentén ki lehet kerülni. Az már csak hab a tortán, hogy az összes rendőr ott van, amerre mi haladunk.
A játékmenetben a legnagyobb változás, hogy most már nem egyszerűen száguldozunk a végtelenbe, hanem egy megadott célt kell elérni. Minden pálya előtt megtudjuk hova kell eljutnunk (hogy éppen hova küld a program, abban ne keressünk rendszert). Ilyenkor érdemes gondosan megtervezni az útvonalat a - másolásvédelemként is funkcionáló - programhoz mellékelt térkép alapján. A tájékozódást az útszámok segítik, A műszerfal jobb oldalán lévő panel felső része radardetektorként funkcionál, alsó sora pedig a tájékozódást segíti: itt felváltva az időt, és az útszámot láthatjuk, melyen éppen haladunk. Lehajtóhoz közeledve az az útszám jelenik itt meg, amerre ráhajthatunk. Természetesen mindig egymás után két elágazás következik, az első jobbra, a második balra.
Ebben a részben már ki lehet csúszni, ezért sokkal jobban kell figyelni a kanyarvételre. Ha a pálya szélén lévő terepakadályoknak, vagy rendőrautóval ütközünk, autónk felrobban, időveszteséggel folytathatjuk a versenyt. Annak a valószínűsége, hogy semminek se megyünk neki 1:10000000000.

Irányítás:
KEMPSTON vagy SINCLAR illesztővel, vagy billentyűzettel (Q, A, Z, X, CAPS SHIFT).

Térkép