Crazy Pingoin

1986 - Magic Team

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Spanyol Magic Team software-kiadó sok programmal ugyan nem örvendeztette meg a nagyérdeműt (számszerint néggyel: Crazy Pingoin, Rocman, Scaramouche, Show Jumping), de ezek ötletes viszonylag jól kinéző, játékok (bár a spanyol nyelv használata nem mozdította előre magyarországi elterjedésüket). Legötletesebb játékuk a Crazy Pingoin (lehet, hogy azért, mert nem saját ötlet? Az 1982-es PENGO c. játék egyik jobban sikerült klónja), melyben egy pingvin zűrös hétköznapjaiba (???) csöppenhetünk bele, akinek azonosíthatatlan kinézetű piros lényekkel gyűlik meg a baja. Ténykedésünk színhelye egy jégmező, feladatunk az össze piros lény elkergetése a területünkről.
A játéktér sivárságát jégtömbök törik meg. Ezen jégtömbök lesznek ténykedésünk főszereplői. Ha egy jégtömb mögé állunk, és megnyomjuk a tűz gombot, két dolog történhet:

  • Ha közvetlenül a jégtömb mögött nincs másik jégtömb, meglökjük azt, és addig csúszik, amíg bele nem ütközik a játéktér szélébe, vagy egy másik jégtömbbe.  Ha a csúszó jégtömb útjába egy piros lény kerül, annak alaposan lehűtjük a kedvét, és távozik a játéktérről.
  • Ha a jégtömb mögött egy másik jégtömb is van, a jégtömb szilánkokra törik! (egyszerre több jégtömböt nem tudunk csúsztatni)

A jégtömböket nem csak mi fogyaszthatjuk ily módon, hanem a piros lények is tördelik az útjukba kerülő tömböket (ők nem tudják arrébb lökni azokat.). A játéktéren így elég gyorsan csökken a jégmennyiség, de szerencsére a piros lények ellen más fortélyt is bevethetünk: Ha a játéktér szélét jelentő fal mellett állunk, a falat is meg tudjuk lökni. Az persze nem fog arrébbcsúszni, de beremeg. Ennek hatására a közvetlenül a fal mellett lévő piros lények egy rövid időre elkábulnak (megváltozik az alakjuk és egy helyben állnak), ilyenkor csak nekik kell menni, és eltűnnek! Javasolt inkább ezt a módszert alkalmazni, így egy fokkal könnyebb dolgunk lesz!
Van egy másik feladatunk is, melyet nem kötelező ugyan teljesíteni a szint befejezéséhez, de 5000 jutalompontot kapunk érte: A pályán találunk 3 zöld konténert. Ezeket vízszintesen vagy függőlegesen össze kell tolnunk egy sorba vagy oszlopba. A konténereket szerencsére nem tudjuk véletlenül összetörni. (Ez az eredeti PENGO változatban nem szerepel.)
Minden szinten megadott számú piros lényt kell elkergetnünk. Hogy pontosan hányat, azt a képernyő jobb felső sarkában látható számláló jelzi. A játéktéren egy időben viszont maximum három futkározik, a többi valamely jégtábla alatt rejtőzik. Ha jól megfigyeljük a játék indulásakor a képernyőt, egy-két másodpercig láthatunk villogó jégtömböket. Ezek alatt rejtőzködik a többi lény. Ha egy ilyen tömböt a játék közben összetörünk, a piros lény is eltűnik. Természetesen, ha jégtömbbel eltalálunk egy futkározó piros lényt, akkor helyette egy újabb, eddig rejtőzködő lény éled fel.

A játékot irányíthatjuk billentyűzettel (TECLADO) vagy Kemspton botkormány-illesztővel. A billentyűzetkiosztás: A, S, P, L, SPACE.

Örökélet: POKE 41872,183