1987 - Gremlin Graphics Software Ltd.

logikai

Spectrum (48k)

 

 

 

Costa Panayi programja igazi műfajteremtő játék. A Spectrumra elkészült változatot megszámlálhatatlan klón és konverzió követte. Az ötlet - mint általában a legjobb játékok esetében lenni szokott (elég, ha csak a Tetris-re gondolunk) - nagyon egyszerűen hangzik: Egy lézersugarat kell forgatható tükrök segítségével a "vevőkészülékbe" irányítani. Azért, hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, sok-sok akadály és segítség is található a képernyőn. A "vevőkészüléket" akadály takarja, amit csak akkor tüntethetünk el, ha a képernyőn fellelhető lila kapcsolókat elolvasztjuk a lézersugárral. Ha elindítjuk a játékot, a játékképernyőn - meglehetősen kavalkádban - sok olyan eszközt látunk, ami vagy a segítségünkre van, vagy épp gátló tényező:

A "lézerágyú" azaz a lézersugár forrása.
A "vevőkészülék". Ide kell eljuttatnunk a lézersugarat, tetszőleges irányból.
A fény irányítására felhasználható tükrök. Ha fény éri őket, elszíneződnek, de ennek nincs jelentősége. Némely tükröt nem mi irányítjuk, hanem önműködően forognak.
A szétolvasztandó kapcsolók.
Aknák. Ezeket viszont lehetőleg ne érje a sugár. Hő hatására (ha ráesik a lézersugár) pár másodperc után felrobbannak (-1 élet).
Faldarabok, melyek visszaverik a fénysugárt.
Faldarabok, melyek elnyelik a fénysugárt.
Olyan lencsék, melyek véletlenszerű szórják a fényt, a sugár beesésével ellenkező oldalukon.
Polarizátor, mely csak a függőleges rezgéseket engedi tovább. Magyarán csak akkor engedi át a lézersugarat, ha az a polarizátorban látható vonalakkal párhuzamosan vetül rá. Két fajtája van: a többségük áll, de némelyek forognak.
Üvegszálas optika. Függetlenül attól, hogy milyen szögben esik rá a lézersugár, üvegszálon keresztül, a másik ugyanilyen eszközhöz továbbítja a sugarat.

Amennyiben a fény aknára vetül, vagy visszaverődik a fényforrásba, pár másodperc alatt túlhevülnek (Ezt OVERLOAD kijelzőn mérhetjük le). Mindkét esetben robbanás lesz a végeredmény, ami egy életünk elvesztését eredményezi. Ha a túlhevülést idejében elhárítjuk, pár másodperc alatt lehűlnek. További nehezítés, hogy a lézerágyú csak korlátozott energiával rendelkezik (lásd ENERGY kijelző). Ez azt jelenti, hogy a feladat teljesítésére korlátozott idő áll rendelkezésünkre. (Ha már kevés energiánk van, a lézersugár villódzik.)
Némi "arcade" jelleget ad a játéknak, hogy időnként gonosz szellemek jelennek meg a játéktéren, akik öntevékenyen forgatják az útjukba kerülő tükröket. Ezeket a szellemeket a kurzorral kell összekapkodnunk, ellenkező esetben kicsit körülményes lesz a dolgunk.

Irányítás:
A képernyőn egy kurzort mozgathatunk. Ha a kurzort egy tükörre mozgatjuk, a tűz + jobbra-balra megnyomásával forgathatjuk a tükröt az adott irányba. A menüben billentyűzetet (Q - fel, A - le, K - balra, L - jobbra, SPACE - tűz), vagy SINCLAIR, KEMPSTON PROTEK illesztőt választhatunk.
P - játék szüneteltetése (ENTER folytatás)
G + U - játék megszakítása.

A játékban összesen 60 nehézségi szint található, ezenkívül a menüben választhatunk gyakorló játékot (3 gyakorló pályán), ahol nem fogy a lézer energiája. Sajnos pályakódok nincsenek, így a 60. nehézségi szintre nem túl sokan fognak eljutni 3 élettel...

Térkép

Örökélet: POKE 34473,0
Végtelen energia: POKE 42557,201
Nincs túlterhelés: POKE 42627,201