Devil Diver

1984 - DK'Tronics Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Egy búvárt irányítunk, akinek elsődleges feladata egy tengeralatti olajvezeték lefektetése. Búvárunk, miután a hajóról a vízbe vetette magát az olajvezeték újabb darabkájával, a kívánt helyre kell pottyantanunk azt. A csődarabot bármilyen magasságból elengedhetjük, lemerül a tengerfenékre. Ennek hatására azonban a homokból előbukkan egy kincsdarab, amelyet meg kell szereznünk, csak ennek birtokában térhetünk vissza a hajóra a következő csődarabért. Munkánkat a tenger élővilága akadályozza, sem a vízben úszkáló halakhoz, és egyéb élőlényekhez, sem a tenger fenekén két oldalt burjánzó vízinövényekhez nem érhetünk hozzá!
A halak ellen szigonypuskánkkal is védekezhetünk. Az egyre nehezedő szinteken azonban egyre több hal úszkál a vízben és megjelennek azok a halrajok, melyek ellen szigonypuskánk hatástalan, illetve a tengerfenéken "őrjáratozó" rák is nehezíti a dolgunkat. A harmadik nehézségi szinttől visszatérő szereplő lesz a cápa, mely célirányosan ránk támad, és csak egyre több találattal (HIT) tudjuk legyőzni. A cápán kívül is, egyik-másik élőlény vízszintesen vagy függőlegesen követi mozgásunkat. A képernyő egyébként önmagában zárt, tehát, ha kiúszunk bal oldalon, jobb oldalon jelenünk meg újra. Ez igaza halakra is!
Oxigénpalackunk tartalma (AIR) véges, akárcsak szigonykészletünk (HAR). Készleteinket a hajóra visszatérve feltöltetjük, de természetesen levegő nélkül a víz alatt megfulladunk! Ha elkészül a csővezeték, és visszatérünk az utolsó kinccsel is a hajtóra, jutalompontot kapunk.

Irányítás:
A játékot egy vagy két játékos játszhatja (felváltva):

  • billentyűzettel: B - balra, N - jobbra, P - úszás (fel), L - lövés, SPACE - kiszállás a hajóból / csődarab leejtése,
  • vagy KEMSPTON, CURSOR botkormány-illesztővel. Ha botkormánnyal játszunk, a 'fel' irány az úszás, a 'le' iránnyal elhagyhatjuk a hajót illetve leejthetjük a csődarabot.

Örökélet: POKE 33831,0