Dizzy 6
Prince of the Yolkfolk

1991 - Code Masters

kaland, mászkálós

Forrás:
Enterpress 1993/1-2.

Spectrum (128k)

Enterprise


Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy tojás emberke - kit már sokan ismernek - Dizzy. Sok-sok kaland után jutott el Yolfolkba, ahol sok barátra tett szert. Egy nap, egy gonosz troll elfoglalta a kastélyt, elkergette a királyt, és foglyul ejtette a királylányt, akit most a kastélyban tart fogva. És ami mindennek a teteje: becses személyünket egy csapdába zárt! Meg kell mentenünk Yolkfolk-ot, el kell pusztítanunk a trollt!
Ilyen előzményekkel indul a Dizzy-sorozat 6 epizódja. A játékban lényeges változások nincsenek, a negyedik részben bejjáratott "motort" használták most is a készítők. Ez annyiban könnyebbséget jelent, hogy ha ellenséggel érintkezünk, nem halunk meg azonnal, csak energiánk csökken. Úszni viszont még mindig nem tanultunk meg! Energiánkat most cseresznyék elfogyasztásával pótolhatjuk. Egyszerre 3 tárgy lehet nálunk. Az irányítás a szokásos, ha billentyűzettel akarunk játszani: Z - balra, X - jobbra, SPACE - ugrás, ENTER - tárgyhasználat, felvétel / lerakás, Q - kilépés a játékból.

Kezdéskor hősünk megint nyakig ül a bajban, egy csapdában raboskodunk. Csak az ott található három tárgy segítségével tudjuk kimenteni. Vigyük a köteg levelet (A PILE OF LEAVES) és a gyufásdobozt (A BOOK OF MATCHES) az ajtóhoz, ami meggyullad. Ezután nincs más dolgunk, mint a maradványokat leönteni egy kancsó vízzel (A JUG OF WATER) és kisétálni. Balra egy emberrel találkozunk, aki elpanaszolja, hogy egy gonosz troll elfoglalta a várat és elűzte a királyt. Búcsúzóul még kapunk tőle egy varázsszőnyeget (A MAGIC CARPET), ezt akár itt is hagyhatjuk... Balra indulva megnézhetjük a fentnevezett illetőt, ám ezen kívül - egyelőre - mást nem is tehetünk vele, nem egy súlycsoportba tartozunk... A csákányt (A HEAVY PICKAXE) azért vegyük fel, még hasznos lehet!
Miután kigyönyörködtük magunkat, keressük meg az oroszlánt (jobbra / jobbra a csapda felett / jobbra), aki megkér, hogy távolítsuk el a tüskét a lábából. Megfelelő szerszám híján el kell halasztanunk az elsősegélynyújtást. Eggyel jobbra a felhőkön viszont megtaláljuk a hídkészítő felszerelést (AN ACME BRIDGE KIT). A felhőkön közlekedés valószínűleg már nem okoz gondot egy Dizzy-rajongónak: sűrűn felugorva elkerülhetjük, hogy átessünk rajta. A trollnál szerzett csákánnyal bontsuk ki a balra lent található barlang nyílását (a cseresznye mellett), hogy hozzáférjünk a barlangban található (balra / fel) aranyröghöz (A GOLD NUGGET). A továbbiakban nem lesz szükségünk a csákányra, letehetjük.
Ezt vigyük át a folyón (balra) és fizessük ki vele a révészt, aki így már átenged a túlsó partra. Ugorjunk fel fák tövében a pallókra (a bal szélső korlát mögött cseresznye van!), majd egy képernyővel feljebb és a jobb szélső (egyedülálló) pallón használjuk a hídkészítő felszerelést. Egy hidat építettünk a bal oldali plató felé, így továbbjuthatunk még egy képernyővel feljebb. A jobb oldalon a plató végéről (nem menjünk tovább fel balra) elugorva - két felhőn keresztül - egy kastély bejárata előtt landolunk, ahol egy tövisbokor állja utunkat (ez meglehetősen szúrós, ezért ne essünk bele!) Bejutni egyenlőre nem tudunk, az arany hárfát (A GOLDEN HARP) viszont ne hagyjuk itt, hanem a Mennyországban strázsáló Szent Péternek adjuk oda (balra a vizesárkon átugorva / balra / fel /fel / itt nem jobbra a kastély fele ugrunk, hanem a bal oldali platóra tovább ugrunk, balra / balra a felhőkön keresztül). Hálából egy Szent Sajtot (A HOLY CHEESE) kapunk.
A Menyország kapuja előtt lévő felhő jobb széléről essünk le, de úgy, hogy közben balra haladunk! Egy felhőre esünk, amin egy cseresznye várjuk, hogy elfogyasszuk. Tovább esve balra a folyó bal partjára érünk vissza. Az oroszlán mellől (balra, a barlang bejáratánál fel, majd balra) vigyük át a kis ketrecet (A SMALL CAGE) (A ketrec mögött lévő cseresznyét se hagyjuk ott.) a folyó túlpartjára (jobbra / le / jobbra / a csónakon állva jobbra, jobbra) és tegyük le a fa tövében ücsörgő szőrmók mellé. Ha a sajtot is nekiadjuk, belesétál a csapdába (így azt is megtudjuk, hogy egy cseresznyét rejtegetett) és már vihetjük is a troll ijesztgetésére (jobbra / jobbra / jobbra / fel / balra / balra / balra). Ha sikerrel jártunk, a gonosz fejvesztve menekül, és mi bemehetünk a várba.
A várban bejárata fölött (a kaput nyitó csörlő mellett) láthatjuk a csónakmotort (AN OUTBOARD MOTOR). Menjünk el a révészhez a folyó túlpartjára, és üzleteljünk egy kicsit: cseréljük el vele egy kaszára (A SCYTHE). Ezzel irtsuk ki a sövényt a jobbra lévő kastély bejáratánál. (Az odajutás a fákra felmászva, a felhőkön keresztül lehetséges). A bokor aljában egy cseresznyét találunk.
A várban szedjük össze a rézkürtöt (A BRASS BUGLE) és a csipeszt (SOME TWEEZERS). A kürtöt jobbra, rögtön a bejárat után megtaláljuk, a csipeszért fel kell másznunk a tetőre. (Útközben találkozunk egy gonosz Dizzy-vel akivel egyenlőre nem törődünk, és találhatunk egy újabb cseresznyét. Gonosz módon - a tetőn is elrejtettek a cserép alatt egyet! (Ahol kimásztunk a tetőre (FIRST LANDING), a bal oldalon próbáljuk felvenni a cserepet!)
A csipsz felvétele után, a bástyáról leesve a vár bejáratához jutottunk vissza. Menjünk el az oroszlánhoz (Útközben konstatálhatjuk, hogy a révész felszerelte a csónakra a tőlünk kapott motort, ami így már gyorsabban halad. Remek...), és a csipesszel operáljuk ki a lábából a tövist (A SHARP THORN) és ezzel az új szerzeménnyel keressük meg a jobboldali kastélyban található csavarkulcsot (A GREASY SPANNER), ami mellett egy gonosz Dizzy kóvályog. Tegyük le a padlóra a tüskét és vezessük bele a másik Dizzy-t. Most már felvehetjük a csavarkulcsot. A csavarkulcs mögött egy cseresznye is várja az éhes kalandorokat. (A Gonosz Dizzy követte a mozgásunkat, így ha eddig fel akartuk venni a csapótón lévő csavarkulcsot, a felettünk lévő kapcsolóval a gonosz Dizzy kinyitotta volna azt.) A balra levő várnál használjuk az elromlott felvonóhídnál (fent) (a földszinten menjünk a vár bal oldalára.) (Mostanra már bizonyára senkinek sincs kilométerhiánya...)
Vissza jobbra, a kürtöt adjuk a varázsszőnyeges embernek, aki megajándékoz egy vidámító könyvvel (A JOOLY JOKEBOOK). Ha sikerült leengedni a hidat, menjünk balra keresztül a váron. A leeresztett kapun keresztül a várudvarra juthatunk, ahol megtaláljuk a sírdogáló királylányt. Tegyük le elé a könyvet, ettől jobb kedvre derül. Ha felvidítottuk, nekünk adja a királyi zászlót (REGAL FLAG). A királylány mögötti sziklafal újabb cseresznyét rejt. Vigyük a zászlót zászlórúdhoz! Ezt általában az épületek tetején kell keresni (jobbra / jobbra / fel / balra / fel). A zászlórúdtól jobbra lévő szobában újabb két cseresznye van. Ha felhúzzuk a zászlót, megjelenik az emberünk, aki kürtszólóvall ünnepli sikerünket. Míg beszélünk vele, megérkezik a király is, és örömében Yolkfolk hercegévé nevez ki minket.
Ám a történet itt még nem ért véget! A várban található (a zászlórúdtól jobbra) rozsdás, öreg kulcs (A RUSTY OLDKEY) segítségével menjünk be Daisy szobájába (A jobb oldali várban, ahol kimentünk a tetőre (INNER SANCTUM), a denevér mögött jobbra-fel kell menni (Daisy mellett találunk még egy cseresznyét, és INNER SANCTUM-ban is, a csörlő mögött van egy). Ha a kulccsal kinyitjuk a szobaajtót, és a szundikáló Daisy-t egy csókkal felébresztjük, 20 cseresznyét követel rajtunk, hogy tortát süssön Grand Dizzynek. Ha mindet összeszedtük, egy kosárban találjuk magunkat barátnőnkkel, és egy óriási madár elrepít az öreg házához. Ha nem sikerült mindet megtalálnunk, újra végig kell járnunk a királyságot, bekukkantva minden kő, fakorlát és fűcsomó mögé.
Egy kis segítség, hol érdemes keresgélni:

  1. A Few Trees,
  2. Trapped,
  3. Top Of The Hill, (ketrec alatt)
  4. Hillside, (sziklák mögött)
  5. Enchanted Forest, (korlát mögött)
  6. Enchanted Forest, (a szőrmók mögött)
  7. Hillside, (barlang bejárat mögött)
  8. Castle Ramparts, (a tetőn)
  9. Castle Ramparts,
  10. Fluffy Cloud,
  11. Tower Drawbridge, (tövisbokor mögött)
  12. Edge Of Tower,
  13. First Landing, (tetőcserép alatt)
  14. Inner Sanctum, (emelőszerkezet alatt)
  15. The Deserted Tower,
  16. Double Trouble,
  17. Castle Gardens, (kő alatt),
  18. Castle Gardens, (fűcsomó alatt),
  19. Enchanted Treetops, (korlát mögött),
  20. Castle Drawbridge, (fűcsomó alatt)

Örökélet: POKE 30891,182

Térkép, Térkép