Dizzy

1996 - P.A. Soft

kaland, mászkálós

Spectrum (128k)

Bár a Dizzy 7- részével a sorozat befejeződött, a Dizzy rajongóknak nem kell búcsút mondani kedvenc tojásuktól. Oroszországban - ahol a Spectrum a '90-es, 200-es években másodvirágzását élte (éli...) - sorra készítették lelkes amatőrök a nem hivatalos Dizzy játékokat. (Ezek többsége sajnos oroszul igyekszik kapcsolatot teremteni a felhasználóval, ami a Kárpátoktól nyugatra nem arat osztatlan sikert). Az egyik első ilyen próbálkozás a Dizzy 8: Little Joke c. szösszenet. A játék még nem igazán nevezhető játéknak, sokkal inkább "technikai demo", ugyanis a játék mindent "tud", amit a Codemasters Dizzy játékai, színvonalban az egyetlen látható különbség a történet hossza és összetettsége. Leginkább a Dizzy 3 and Half-höz hasonlít, ami a Dizzy 4 karácsonyi ingyenes reklámjaként került a Crash Magazin kazetta-mellékletére).
A játék a Dizzy 4-ben megismert szabályok szerint zajlik, azaz 3 életünk van, de ellenséggel érintkezve energiánk csökken.
Dizzy egy nap rádöbbent, hogy megannyi hőstette után még egy valamirevaló kardja sincs. Mivel a közeli hegy tetején álló boltban most akciósak a lovagi kardok - mindössze 5 gyémántért kínálják - elhatározza, hogy beruház egyre. Némi nehézséget jelent, hogy pillanatnyilag egyetlen gyémántja sincs, ezért még valahonnan szereznie kell 5 gyémántot. A gyémántok egyéb funkcióval is bírnak a játékban: megcsappant energiánkat is pótolhatjuk felvételükkel.

A start-képernyőn Grand Dizzy üdvözöl minket, valamint egy villámot (A LIGHTNING) találunk. Konstatálhatjuk továbbá, hogy mindkét irányban akadályba ütközünk. Bocsássuk hát a felvett villámot a jobbra látható sziklára (álljunk a szikla tövéhez!), ami ennek hatására megsemmisül, szabad az út jobbra. A sziklafal mögött találujuk az első gyémántot. Jobbra haladva egy hídon kellhetünk át, ám mielőtt ezt megtennénk, vegyük fel a bal tövében látható szikladarabot (A STONE) - Dizzy játékokban ezek hasznosnak szoktak bizonyulni. Tovább jobbra, némi hegymászást kell bemutatnunk (fel), ugyanis az előttünk látható barlang bejáratát bezárták. A hegycsúcson találjuk a házikót, itt azonban egyelőre - a vásárláshoz elegendő fedezet hiányában - nincs dolgunk, menjünk tovább jobbra, le, jobbra. Egy kastély földszinti halljába értünk, ahol újabb gyémántot találunk. Menjünk fel a lépcsőn az emeletre, ahol egy feszítővas (A CROWBAR) vár ránk. Most már visszamehetünk a hegy lábánál talált barlanghoz, a feszítővassal be tudunk jutni a barlangba. A bejárat mögött rögtön egy újabb gyémántot találunk, jobbra pedig egy barlangi tavat. A barlangi tó túlsó partján egy gyémánt, és egy tárgy vár ránk, amiről még nem tudjuk, micsoda. Mint közismert, Dizzy hadilábon áll a vízzel, és a tó túl nagy ahhoz, hogy átugorjuk. De nálunk van egy szikla! A tó szélérre állva bedobhatjuk a sziklát a tó közepébe. Most már átugorhatunk a túlpartra, (a balra lévő helység jobb széléről ugorjunk!), így a tárgyról kiderül, hogy egy kilincs (HANDLE). Már csak egy gyémánt hiányzik.
Menjünk vissza jobbra, a kastélyba és menjünk fel ismét az emeletre. Itt egy piros ajtót látunk, amit eddig nem tudtunk kinyitni, mert nincs rajta kilincs. A nálunk lévő kilinccsel azonban már ki tudjuk nyitni az ajtót, kimehetünk az erkélyre az utolsó, 5. gyémántért. Most már csak vissza kell mennünk a hegy tetején álló házikóhoz, ahol lebonyolíthatjuk a tranzakciót. Hamarosan leszáll az este is, így "Megfáradt Dizzy" állomba szenderül. Igen frappáns befejezés...