Draconus

1988 - Zeppelin Games Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

 

Draconus, egy távoli bolygó egykori uralkodója elvesztette birodalmát, mikor leigázta Tyrant Beast (Zsarnok Szörnyeteg). Most Draconuson a sor, hogy bosszút álljon, legyőzze a szörnyet. A bolygót igen furcsa teremtmények népesítik be, ezt már a betöltő képernyő alapján is konstatálhatjuk, amin a játék két főszereplőjének heroikus összecsapása lett megörökítve. Mivel Draconus és a trónbitorló szörny nem tartozik éppen egy súlycsoportba, ráadásul több más ártó élőlény is nehezíti dolgunkat, csak némi varázslat segítségével győzedelmeskedhetünk.
Draconus már kezdetben is rendelkezik egy különleges képességgel: tüzet fújhat ellenfeleire és persze puszta öklét is használhatja. A tűzfújás kétségtelenül hatékonyabb megoldásnak tűnik, de ha játék közben néha felpillantunk a jobb felső sarokba, akkor rájöhetünk, hogy ezzel nem árt takarékoskodni. Ezen képességek azonban arra sem elegendőek, hogy eljussunk a szörnyhöz, így a közdelem előtt több más mágikus tárgyat is meg kell szereznünk.

  • SEREKOS EYE: Segítségével átláthatunk az illúziókon, azaz felvétele után eltűnik néhány faldarab, ami idáig akadályozta a továbbjutást (a térkép jobb alsó és jobb felső részén szaggatott vonallal jelölve).
  • DEMON SHIELD: Démonpajzs. Növeli a védelmünket az ellenfelek okozta sérülésekkel szemben. Az előbbi tárgy felvétele után juthatunk hozzá.
  • MORPH HELIX: Főhősünk nem tud úszni, ez a tárgy azonban lehetővé teszi, hogy MORPH SLAB-eken átalakulhassunk Draconewt-tá, így már kedvünkre lubickolhatunk. A piros MORPH LABS-okat a tavak szegélyén kell keresnünk (ilyet láthatunk a második képen).. Draconewt a víz alatt korlátlanul okádhat tüzet (érdekes...).
  • STAFF OF FINDOL: Findol varázsbotja. Felvétele után támadó varázslatot vehetünk fel és használhatunk (ld. később). Az előbbi tárggyal szomszédos szobában, az álfalak megszüntetése után vehetjük fel.

A következő tárgyak szintén segítenek küldetésünk teljesítésében. Ezekből többet is találhatunk:

  • Energia (három lábú csészealjhoz hasonlít): feltölti az aktuális életformánk energiáját a maximumra.
  • Serleg: 10 lángfújással növeli Draconus készletét.
  • RECORD SLAB: (zöld asztal) elhalálozásunk esetén azon a RECORD SLAB-en folytathatjuk a játékot, amelyre legutoljára léptünk.
  • MORPH SLAP: (piros lap, középen egy vigyorgó fejjel, az alja a vízben van) itt alakulhatunk át Draconewt-tá (a vigyorgó fej fölött állva húzzuk hátra a botkormányt) és ugyanitt vissza Deaconus-szá (a fej alatt nyomjuk előre a botkormányt). Ez csak akkor működik, ha már birtokunkban van a MORPH HELIX.
  • Energiafelhő (csillag alakú): miután megszereztük Findol varázsbotját, ezeket felvéve energiafelhőket tudunk lövöldözni korlátlan mennyiségben. Összesen négy darabot találhatunk ezekből, azaz négy szintben fejleszthetjük a varázslat erejét.

A játékmenet tehát a következő: törjünk utat magunknak az ellenfeleink hadán (az elpusztított szörnyek nem jelennek meg újra, ha visszatérünk), szerezzük meg a fenti tárgyakat, lehetőleg fejlesszük maximumra az energiafelhőt, és küzdjünk meg a Zsarnokkal. Ugrás közben kb. tízszer fejbe kell lőni.

A képernyő felső sorában balra a pontszámunkat, középen az életeink számát, jobbra a lángújáshoz elegendő töltetet mennyiségét láthatjuk. Jobb oldalon, alul és felül a két sárga láng Draconus és Draconewt energiája látható (a minket ért sérülések energiánkat csökkentik, kivéve, ha karókra, vízbe esünk, vagy túl magasról zuhanunk le). A két lángcsóva között pedig a megszerzett tárgyak villognak.

Irányítás: az ENTER megnyomásával léphetünk a menübe, itt billentyűzetet (J - fel, N - le, Z - balra, X - jobbra, K - tűz, P - játék szüneteltetése), vagy SINCLAIR, KEMPSTON illesztőt válszthatunk. A játékot a SPACE megnyomásával indíthatjuk.

Támadási módok:
Tűz + jobbra / balra - ütés,
Tűz + le / fel - tűzfújás állva / guggolva.
Tűz + jobbra-le, balra-le - energiafelhő lövés.

Örökélet: POKE 64215,0
Végtelen tűzfújás: POKE 62866,0

Térkép 1, Térkép 2