Dracula's Castle

1984 - Silicon Joy

ügyességi

Spectrum (48k)

1984-re még nem forrtak ki "bejáratott" játékkategóriák, sok érdekes "kísérlet" jelent meg eme korai években. Ide sorolható a teljesen noname Silicon Joy kiadó legértelmesebb programja az itt bemutatásra kerülő Dracula's Castle. A cím magáért beszél: a játékban egy "kellemes éjszakát" kell eltöltenünk Drakulával egy fedél alatt...
A játék egyetlen képernyőn zajlik: Drakula házának "alaprajzán". A berendezést a pincében lévő (piros) koporsó - Drakula fekhelye - hálószobánkban egy (lila) ágy, a kijárat mellett egy óra (amin kismutató nincs, csak a perceket jelzi), és öt lámpa alkotja. A szobákat nyitható (világoskék) ajtó szeparálja el. Drakula - rendszerető "ember" - minden egész órában felébred, körbeszalad a házban és eloltja az összes világító lámpát, becsukja a kinyitott ajtókat. Egyedül hálószobánkba nem lép be, csak itt vagyunk biztonságban minden egész órában. Feladatunk a lámpák felkapcsolásával (a lekapcsolt - piros - lámpákat meg kell érinteni), ajtók kinyitásával a lehető legtöbb pont megszerzése. A nehézség ott kezdődik, hogy a folyosókon egyre több denevér jelenik meg. Ha egy denevér elkap, lebénulunk az óra végéig. Az óra végén meg jön Drakula... A denevérek ellen azonban hathatós védelmet nyújtanak a szobákban található zöld fokhagymagerezdek. Ha elmajszolunk egyet, emberkénk zölddé válik, és fordul a kocka: mi kergetjük a denevéreket. Kezdetben impozánsan tele van zsúfolva fokhagymával a ház, de játék folyamán nem "termelődnek újra", ami van a képernyőn, azt kell beosztani az egész játékra! Ha világít mind az öt lámpa, vissza kell térnünk a szobánkba, vagy a kijáraton át elhagyni a házat, hogy Drakula ne kapjon el.
A program nem számolja életeinket. A játék éjjel egy órakor kezdődik, és legkésőbb hajnali öt órakor befejeződik, hacsak korábban nem távozunk az óra melletti kijáraton. A csavar a pontozásban rejlik:

  • Minden világító lámpáért 30 pontot kapunk és 100 pont hozzáadódik a bónusz számlálóhoz.
  • Minden elkapott denevérért 50 pont hozzáadódik a bónusz számlálóhoz.
  • Minden kinyitott ajtóért 40 pontot kapunk.
  • Minden elfogyasztott fokhagymáért 20 pontot kapunk.

A jutalompontokat minden egész órában kapjuk meg, de ha elkap Drakula, abban az órában bukjuk az összes bónusz pontot!

Irányítás:
A programot csak billentyűzettel irányíthatjuk (Q - fel, Z - le, I - balra, P - jobbra). A billentyűzetkiosztás átdefiniálható, ha a betöltés utáni ezen irányú kérdésre Y-al válaszolunk.