Dragon Ninja

1988 - Imagine

Akció, verekedős

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

 

Igen színvonalas, jól megírt játék a Dragon Ninja. Ötletnek ugyan nem túl erediti, de a kivitelezés kárpótol ezért. Ezúttal az alvilágban kell rendet tennünk. Ebbéli szándékunkban a ránk támadó harcosok jelentik a gátló tényezőt. Nincs más dolgunk, mint jobbra elindulva, meghatározott időn belül elérni a szint végét, ahol egy "főgonosszal" kell megküzdenünk a továbbjutás érdekében.
Betöltés után nincs más dolgunk, mint beállítani a kívánt irányítást (Billentyűzet, Kempston, Cursor, Sinclair Interface), és már indulhat is a játék. Ha elindulunk jobbra, pár pillanat múlva megjelennek támadóink. Találkozhatunk fekete ruhákba öltözött ninja-val, ők nem túl kitartóak, rúgnak egyet, esetleg elhajítanak egy dobócsillagot, és a szerencsénk van, el is tűnnek. A másik ellenség meglepő módon bőrszerelésbe öltözött "sportos testalkatú" nők! Ha egy ellenfélnek behúzunk egyet, ellenfelünk eltűnik, és időnként maguk után hagynak egy tárgyat: az óra plusz időt ad, a kést felvéve hatékonyabban tudjuk aprítani ellenfeleinket, míg a "csíkos rúd" elvesztett energiánkat pótolja. Sajnos a kés csak azon a szinten marad nálunk, amelyiken felvettük, a következő szinten új kést kell beszereznünk. Ha ellenfeleinket túl közel engedjük, gondolkozás nélkül behúznak nekünk egyett (ilyenkor csökken az energiánk), ezutána ninják -általában- kivonulnak a képből, de a nők nem hagynak nyugton. Velük jobban meggyűlik a bajunk, addig nem szálnak le rólunk, amíg egy jól irányzott ütéssel / rúgással észhez nem térítjük őket.
A játékképernyő alatt a SCORE jelzi a pontszámunkat, a TIME a szint teljesítésére rendelkezésre álló időnket mutatja, a POWER jelzi az energiánkat. Ha elértük a szint végét, meg kell küzdenünk az aktuális főgonosszal, ilyenkor az ö energiája a mienk mellett az ENEMY felirat után jelenik meg.
Itt az ideje, hogy áttekintsük az irányítás adta lehetőségeket:

balra - mozgás balra
jobbra - mozgás jobbra
fel - ugrás helyben
jobba-fel - ugrás jobbra, rúgás a levegőben
balra-fel - ugrás balra, rúgás a levegőben
le - legugolás
tűz - ütés, szúrás léssel
balra + tűz - magas rúgás balra
jobbra + tűz - magas rúgás jobbra
fel + tűz - nagy ugrás (a felettünk lévő platóra)
le + tűz - legugolva lábsöprés
balra-le + tűz - legugolva ütés balra
jobbra-le + tűz - legugolva ütés jobbra
balra-le+tűz - leugrás a platóról (ha jobbra nézünk)

A legpraktikusabb talán az ütés / szúrást alkalmazni. Nagyon fontos, hogy az ellenfél a megfelelő távolságban legyen, amikor támadunk, tehát ne legyen se túl távol, se túl közel! Némi gyakorlás után nagyon jól rá lehet érezni, mikor kell megütni / megrúgni ellenfelünket, hogy eltaláljuk. A legtöbb szinten nemcsak a talajon, hanem a felettünk lévő platón is közlekedhetünk. Ha nagyon körülvesznek, megpróbálhatunk felfelé / lefelé menekülni, de a többiek úgyis utánunk jönnek...

  • Az első szinten nincs túl nehéz dolgunk, a ninják itt még nagyon gyengén nyomják. A "főgonosz" csak elsőre látszik ijesztőnek: félmeztelen "izomagyú" dromedár, aki időnként tűzet fúj, és testsúlyát meghazuttolva szaltózik. Nem túl nehéz leverni.
  • A második szinten egy túlméretes kamion tetején kell előre jutni. Vigyázzunk, a pótkocsik között nehogy leessünk! A kamion előtt egy tréningruhás, alacsony, bottal hadonászó emberkével kell megküzdenünk, ami nem jelenthet problémát.
  • A harmadik szinten egy csatornában vagyunk, talán ez a legkönnyebb szint: az elején -némi szerencsével- szerezhetünk egy kést, amivel végighadonászhatjuk az egész pályát. A szint végén három ninja "kötelék" támad ránk.
  • A negyedik szinten fokozódik helyzet! A ninják új erőre kapva pillanatok alatt szétkapnak, ha sikerül bekeríteniük. Új ellenféllel is találkozhatunk: időnkét egy fekete párduc rohan át a képen, amit csak legugolval tudunk eltalálni. A szint végén ránk támadó behemót is elég masszív darab...
  • Az ötödik szint egy barlangban játszódik, semmi újdonságot nem hoz az előző szinthez képest (talán egy kicsit könnyebb). A szint végén a napszemüveges, bottal hadonászó emberke átlagos darab.
  • A hatodik szinten egy vonat elején kell utat törni a mozdony felé. A kocsik között vigyázzunk, nagyobb a távolság a két kocsi között, mint a második szinten. Ezt leszámítva nem túl nehéz szint. Az első kocsin egy buzogánnyal hadonászó ellenfelet kell leküzdeni.
  • A hetedik -utolsó- szint igen érdekes: az eddig leküzdött "főgonoszokkal" fogunk ismét találkozni (micsoda öröm a viszontlátás...) A szint végén pedig találkozhatunk az alvilág főnökével, aki épp helikopterrel akar elmenekülni. Ugorjunk fel a helikopterre, és próbáljuk a maradék energiánkkal legyőzni... Bár a főnők elég nevetségesen néz ki, erejét megtapasztalva nem fogunk annyira nevetni.

Ha valaki hihetetlen ügyességgel, bámulatos reflexekkel, vagy a TRAINER változat betöltésével sikeresen legyőzi a főnököt is, már csak a program gratulációját kell fogadnia. Ennél sokkal valószínűbb, hogy életeinket elvesztve véget ér a játék. Elég magas pontszám esetén feliratkozhatunk a toplistára. A program legnagyobb erénye, hogy nem reménytelenül nehéz, így ad némi sikerélményt, és a cél teljesítése nem elérhetetlen távlatnak tűnik.