Exploding Wall

1989 - Byte Back

ügyességi

Spectrum (48k)

Arkanoid klón számtalan létezik, íme egy újabb darab. Az Exploding Wall készítői azonban úgy döntöttek, hogy egy "forradalmi" ötlettel pezsdítik fel játékukat: a játéktér nagyobb, mint a képernyőméret! Ütőnket a pálya szélére csúsztatva a képernyő scroll-ozódik, amíg el nem érjük a játéktér szélét. A játéktér teljes mérete 3 kepernyőni méretnek felel meg. Hogy ez az újítás mennyire jött be, mindenki döntse el maga...
Ezen újítást leszámítva a játékmenet a szokásos. Nem hiányoznak a repkedő űrhajók sem, amiket eltalálva megpattan rajtuk a labda. A lebontott tégladarabokból hulló tárgyak is a szokásosak, bár nincs belőlük annyi féle, mint más játékokban. Rakétából kétfélét is lapunk: "kisrakéta", mely csak egy tégladarabot rombol le, és van "nagyrakéta" is mely az egész téglasort eltünteti. Emellett van még egy tárgy, melyet felvéve egyszerre négy labdával játszhatunk. A "multiball" funkció sajnos értelmét veszti a hatalmas játéktér miatt, még rövid ideig sem tudjuk megtartani a szerteszét repülő labdákat. Rakétakészletünk szerencsére elég bőséges, de ha elveszítjük egy életünket, elveszítjük a rakétáinkat is. A játéktér nagyobb mérete miatt szükségünk is lesz a sok rakétára.
A játéktér alatt jobb oldalon kicsiben láthatjuk az egész játékteret. Ebben az ablakban láthatjuk ütőnket, labdánkat, és az űrhajókat is.
Ütőnket irányíthatjuk billentyűzettel, vagy Kempston, Sinclair botkormánnyal. A billentyűzet definiálható.

Örökélet: POKE 43037,0