Fighting Warrior

1985 - Melbourne House

verekedős

Spectrum (48k)

A történet az ókori Egyiptomban játszódik. Egy gonosz fáraó elrabolta Thaya hercegnőt, akit egy templomban tart fogva a sivatag közepén. Ránk vár a nemes feladat, hogy kiszabadítsuk a hercegnőt a fogságból. A fáraó azonban varázserővel rendelkezik, így a templomhoz vezető úton ránktámadnak teremtményei (akik egyetlen lendülettel a homokból ugranak ki). Elindulunk tehát a sivatagban egy száll karddal, az elénk ugró szörnyekkel meg kell küzdenünk. A képernyő alatt látható a mi energiánk, és a soron következő ellenfél energiája. Minden bevitt kardcsapás egy egységgel csökkenti az energiát. Akinek előbb fogy el, az elterül a földön. Természetesen, ha nekünk fogy el az energiánk, az egyben a játék végét jelzi. Minden az ellenségen bevitt kardcsapás 10 pontot eredményez nekünk. Ha sikerül az ellenséget megadott idő alatt legyőzni, jutalompontot is kapunk, az idő függvényében (pontszámunk melletti számláló). Ha győzünk, az energiánk 6 egységgel regenerálódik. Valószínűleg mindenkinek a kedvencei lesznek a szemből érkező nyílvesszők, melyek szintén energiánk hivatottak csökkenteni. Ezeket felugrással, vagy lehajolással kerülhetjük ki. (Harc közben viszont több energiát veszítünk az ellenségtől, ha megpróbáljuk kikerülni az érkező nyílveszőt.)

Irányítás:

Q / joy fel - ugrás
A / joy le - legugolás
P / joy jobbra - előre (jobbra)
O / joy balra - játra (balra)
Q / joy fel + tűz - felső kardcsapás
A / joy le + tűz - alsó kardcsapás
P / joy jobbra + tűz - karcsapás hasmagasságban

Billentyűzettel játszva a tűz billentyű az alsó sor tetszőleges billentyűje lehet. Az ENTER megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (tűz - folytatás). A menüben Sinclair, Cursor, vagy Kemspton botkormányt választhatunk.
Érdemes a közeledő ellenfelet egy alsó-, vagy felső kardcsapással "üdvözölni", majd hasmagasságban megsorozni. A nyílvesszőket nem érdemes harc közben kerülgetni!

A földön itt-ott papirusztekercsre emlékeztető tárgyak hevernek. Ha ezeket egy alsó kardcsapással eltaláljuk, több dolog is történhet: szerencsés esetben energiánk feltöltődik, vagy az ellenfelünk azonnal kiterül. Bár a játék nagyon nehéz, akik ennek ellenére elérik a szint végét, két papirusztekercset láthatnak a földön. Továbbhaladni nem tudunk, azonban a templom bejáratát mágia védi, bejutni sem tudunk, az ellenfelek pedig folyamatosan érkeznek. Ha egy alsó kardcsapással eltaláljuk a papirusztekercset, megjelenik a bejárat, amin be tudunk lépni a szentélybe. Itt megint szorult helyzetbe kerülünk, a rendkívül rút szárnyas lényeket hiába győzzük le, mindig újabb ugrik ki a földből. A háttérben a hercegnőt látjuk bepólyálva, mozogni tehát nem tud.) Cselhez kell tehát folyamodnunk! A megfelelő távolságból, egyetlen felső kardcsapással (ahogy az a legalsó képen látható) szabadítsuk ki a hercegnőt a pólya szorításából. A hercegnő szabad, a bűbáj megtörik, mindenki boldogan él, amíg meg nem hal...

Izgalmas játék, bár a grafika egyszerű, ismétlődő elemekből épül fel, ennek ellenére szép lett. Érdemes megemlíteni a jól sikerült animációt, különösen a program befejezése sikerült látványosra!

Végtelen energia: POKE 60991,0

Térkép