1984 - Bug-Byte Software Ltd

űgyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Bár a betöltő-képernyő alapján repülőgép-szimulátornak is gondolhatnának a programot, le kell hűtenem a lelkesedést! A Flyer Fox egy egyszerű lövöldözős játék. A program kivitelezése egyedülállónak számított 1984-es megjelenésekor: grafikája kimondottan látványos (akkori szemmel...), a játék közben pedig digitalizált rádióüzenetek pezsdítik az ember vérét.

Feladatunk egy utasszállító gép megvédése az ellenséges vadászgépektől. Miután (automatikusan) felszálltunk, gépünk az utasszállító mögé emelkedik, ebben a pozícióban kell várnunk az ellenség egymás után érkező támadóhullámat. Fegyverzetünk végtelen számú rakétából áll, mely a kilövés után követi a célt. Ahhoz, hogy találatot érjünk el, a kilövés pillanatában az ellenséges gépet be kell fogni a célkereszttel (Ilyenkor hangjelzés hallunk). A kilövés után a rakéta már automatikusan követi a célt (és el is találja).
A műszerfalon a következő kijelzők láthatóak:

  • Bal oldalon (piros keretben) egy radart láthatunk, amelyen az összes légtérben tartózkodó gép látszik (az utasszállító is).
  • Középen a (zöld) műhorizonton láthatjuk gépünk helyzetét (emelkedünk- süllyedünk, kanyarodunk). A játékképernyőn gépünk kanyarodás közben nem dől be...
  • Jobb oldalon egy iránytű segíti a navigálást (inkább csak dísznek van...)
  • Az ALT jelzésű számláló a magasságunkat jelzi (nem tudunk véletlenül lezuhanni).
  • Középen a sárga mező egy sérülésjelző. Mivel az ellenséges gépek nem minket támadnak, hanem a kísért utasszállítót, így annak a sérülését jelzi: NONE / MINOR / SEVERE / MAJOR / FATAL.
  • FUEL: üzemanyagszint.
  • SCORE: pontszámunk. Minden lelőtt ellenséggel gyarapodik.

Minden nehézségi szinten megadott számú ellenséget kell lelőni. Ehhez -mint látjuk- korlátozott mennyiségű üzemanyag (idő) áll rendelkezésünkre. A játék véget ér, ha az utasszállító lezuhan (sérülés: FATAL). A támadó gépek mindig szemből érkeznek, majd szétszóródnak. Ilyenkor egy darabig még kergetőzhetünk velük, majd miután elmenekülnek, rövidesen érkezik a következő hullám.
A játék Kempston, Protek, Interface 2 botkormánnyal vagy billentyűzetről irányítható. (Billentyűkiosztás: Q - fel, Z - le, I - balra, P - jobbra, M -tűz.) A CAPS SHIFT + SYMBOL SHIFT megnyomásával újraindíthatjuk, a 'H' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot.