Formula 1

1986 - Mastertronic

autóverseny

Spectrum (48k)

A program címe nem sok kétséget hagy, milyen programra számíthatunk, a maradék kételyt a címképernyő oszlatja el. Nos egy Forma-1-es kocsiba ülhetünk be, hogy 10 akkori pályán bizonyítsuk rátermettségünket.
Betöltés után először egy bőséges listából az irányítást kell kiválasztanunk, majd a 10 versenypája közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt: Silverstone, Brands Hatch, Monaco, Hockenheim, Osterreichring, Kyalami, Zolder, Paul Richard, Monza, Zandvoort. A pályák között az 'N' megnyomásával tudunk, a 'T' megnyomásával választhatjuk ki a kívánt pályát. Ezután beállíthatjuk, hogy automata 'A', vagy manuális váltót 'M' váltóval kívánunk játszani, majd a pálya állapotát választhatjuk ki: nedves 'W', száraz 'D'.

Ezután megjelenik a kissé egyszerűen kivitelezett műszerfal, és felül egy kérdés, hogy gyakorolni akarunk 'P', vagy az időmérő kört 'Q' kívánjuk teljesíteni. Verseny előtt nem kötelező gyakorolni, itt csak az idő ellen játszunk, megtanulhatjuk a pályát, mielőtt "éles bevetésre" indulunk. Az időmérő kört viszont nem ússzuk meg, az itt elért eredményünk alapján indulhatunk a 8 versenyző között. A programban már maga a versenytáv teljesítése is igen nehéz feladat, mivel a kocsit nagyon nehéz irányítani, nálunk csak a gépi ellenfelek cikáznak össze-vissza őrültebb módon a pályán. Ráadásul a pálya mentén valószínűleg aknazár van lehelyezve, mivel a legkisebb kicsúszás esetén is összetörik a kocsink, és számunkra véget ér a verseny. Az irányításban segít minimálisan, hogy a kanyarokat táblák jelzik előre: a kanyar előtt, a kanyar irányával ellentétes oldalon egymás után négy tábla figyelmeztet.
A képernyő tetején folyamatosan nyomon követhetjük a sebességünket (mérföldben), a motor fordulatszámát, hányadik sebességi fokozatban van a váltó, a köridőnket, a helyezésünket, és hogy hányadikak vagyunk. Extra nehezítésként, ha manuális váltónál elfelejtünk váltani (ami egyébként a tűz+fel, tűz+le kombinációval történik), a motor egy fordulatszámnál azonnal tönkremegy.
A verseny végeztével a program megkérdezi, hogy az előző beállításokkal kívánunk-e újabb versenyen indulni, vagy visszatérünk a pálya kiválasztásához.