Freddy Hardest

1987 -

akció

Forrás:
Spectrum Világ 16. rész

Spectrum (48k)

A Freddy Hardest a spanyol Dynamic egyik újabb keletű játéka, ötvözi az akció és a kalandjátékok előnyeit. Két külön 48K-s programból áll. Az első részben főleg gyorsaságunkat és ügyességünket tesztelhetjük, a másodikban ezeken kívül szükség van kombinációs készségünkre is a végcél eléréséhez.
Az első program betöltése után egy látványos, filmet imitáló bevezetést láthatunk. A "stáblista", a játék készítőinek felsorolása után végignézhetjük, ahogy Freddy Hardest (Freddy a legkeményebb) egy kozmikus balesetet követően kényszerleszállást végez egy számára ismeretlen bolygón.
Ezután az eredeti, ötletes bevezető rész után megjelenik a menü, amiből a következőket választhatjuk:

  1. billentyűzet
  2. Kempston joystick
  3. billentyűzet átdefiniálása

Freddy az irányításra így reagál:
tűz=rúgás, le+tűz=lövés, jobtra/balra+tűz=ütés.

 

 

Miután kiválasztottuk a megfelelő vezérlést, kezdődik a játék. A kényszerleszállás következtében Freddy hajója használhatatlanná vált, és látszólag minden reménye elveszett, hogy visszatérhet kedvenc bolygójára, a Földre. Amikor bekapcsolódunk a játékba, Freddy letörten áll összetört űrhajója mellett. Egyetlen lehetősége a menekülésre az, hogy megszerzi a bolygólakók egyik űrhajóját. Ehhez először is el kell jutnia ezen járművek raktárába. A raktárig vezető utat a bolygólakók teszik kényelmetlenné, velük meg kell küzdeni a továbbjutásért. Ütésekkel, rúgásokkal, de a legegyszerűbben lövésekkel semmisíthetjük meg ellenfeleinket. Ha túl sokat lövöldözünk, kifogy a lőszerünk, és egy kis időbe telik, amíg fegyverűnk újratöltődik. Ezalatt kénytelenek vagyunk a közelharcra szorítkozni.
Ha örökélettel játszunk, nem jelent problémát, hogy eljussunk a pálya végére, ahol Freddy bejut a raktárba. Ezzel az első rész végére értünk, megtettük az első lépéseket a meneküléshez. A képernyőre most kiíródik a kódszám, amivel a második programot indíthatjuk: ACCES CODE...

897653

A második rész az ötszintes raktárépületben játszódik. Feladatunk most az, hogy repülőképes állapotba hozzunk legalább egy űrhajót. Négyféle színű (kék-BLUE, fehér-WHITE, vörös-RED, zöld-GREEN) űrhajó található a raktár legalsó szintjén. Egy űrhajó elindításához három dolgot kell tennünk:

  1. Meg kell keresnünk a hajtóanyagot, és be kell töltenünk az űrhajóba (NUCLEAR CELL).
  2. Be kell kapcsolni a hajtóművet (SET SHIP ON TO HYPERSPACE).
  3. Meg kell szerezni a jelszavakat, amivel a kapitány elindíthatja a hajót (CAPTAIN CODE).

Amíg ezen mesterkedünk, a bolygólakók természetesen nehezítik dolgunkat. Időnként találkozunk hozzánk hasonló "kemény" fickókkal, akikkel szemben lőfegyverünk hatástalan. Velük meg kell verekednünk. A hajtóanyagot a pályán véletlenszerűen elhelyezve találhatjuk meg egy villogó négyzet formájában. Ha ráállunk, megjelenik a képernyő alsó információs részén lévő egyik ablakban. Most be kell tölteni az űrhajóba. A hajtóanyaggal keressük meg azt a liftet, amelyik "N" betűvel van megjelölve, és itt tegyük le. Ezután menjünk a közelben lévő számítógéphez. A kart előrenyomva az üzemanyag betöltődik, és megtudhatjuk a számítógéptől, hogy melyik hajóról volt szó. (...SHIP FULL)
A pályán jártunkban-keltünkben nézzük meg a számítógépeket, mert ezektől tudhatjuk meg a jelszavakat, és ezekkel kapcsolhatjuk be a "hyperspace"-t. A gépek háromféle szöveget írnak ki:
- legtöbbször az OUT OF ORDER (üzemen kívül) üzenetet.
- ha valamelyik űrhajó jelszavát találtuk meg, akkor pl. RED CAPTAIN CODE FENIX, azaz a "vörös kódja: FENIX". Tanácsos följegyezni, hogy melyik hajóhoz melyik jelszó tartozik.
- ha a hajtóművet kapcsoltuk be, akkor pl. GREEN ON TO HYPERSPACE, azaz a "zöld kész a hyperspace-re".
Ha sikerült egy hajót repülésre kész állapotba hozni, akkor menjünk a "föld alá", a legalsó szintre. Itt találhatjuk sorban a négy űrhajót. Menjünk oda a megfelelő színűhöz, és szálljunk be. A gép most ellenőrzi, hogy minden rendben van-e, ismerjük-e a jelszavakat. Ha tényleg minden OK. akkor távozhatunk az űrhajóval, és a gép kifejezi legmélyebb elismerését: YOU HAVE MADE IT TOO GOOD TO BE TRUE, YOU LOUSY PLAYBOY. TO BE CONTINUED IN FREDDY WIRDEST IN SOUTH MIWHATTAN. (Túl jól csináltad, te tetves szépfiú. Folytatás: Freddy Manhattan-ben.)

Játék előtt érdemes örökéletet szerezni.
1. rész: POKE 64011,183
2. rész: POKE 61607,183

A játék létezik C64-es és AMSTRAD/SCHNEIDER CPC 464-re írt változatban is. Ezek a Spectrum változattól csak az űrhajók színében és a jelszavakban térnek el, tehát minden további nélkül végigjátszhatók az itt leírtak alapján is.

Térkép