Gee Bee Air Rally

1988 - Activision

ügyességi

Spectrum (48K)

1930-at írunk, emberek tömege sereglik Ohio-ba, hiszen megrendezik a hagyományos légi rally-t, melynek győztese magáénak tekintheti a CART-WRIGHT kupát. Játékosaink felveszik a kabátot, szemüveget, beszállnak a jólismert GEE BEE repülőbe, elérik a 250 MPH sebességet és kezdődik a verseny. Ebben - az ellenség aprítása helyett- nem mindennapi programban nyaktörő mutatványokat kell bemutatnunk.
A légi jármű 3D perspekívában pompázik, hátulnézetben. A játékképernyőn alul a gép műszerfalát láthatjuk. A műszerfal pusztán megtévesztésünkre szolgál a játékban, hiszen nem mutatnak használható értéket, még az iránytű sem működik! A felszállás a 'tűz' megnyomásával lehetséges (rövid nekifutás után felemelhetjük a gépet.), a szint végén automatikusan szállunk le. A kupa elnyeréséhez 8 külön szinten, szintenként 4 pályát kell teljesítenünk. A helyes utat oszlopok sora jelöli ki. Legnagyobb ellenségünk a rohamosan fogyó idő. Az elvesztett idő jelentősen szaporítható, ha a "versenypályán" kívülre "sodródunk". Erre a képernyő tetején látható üzenet figyelmeztet ("OFF COURSE!"). A pálya teljesítése esetén idő-bonus-t kapunk, ez a következő pályán jól fog jönni. A pályán való navigálásunkat a többi résztvevő fogja akadályozni, akik - pusztán véletlenségből - lassabban repülnek mint mi, így rendre utolérünk valakit. Repülőnk strapabíró darab egy pár ütközést kibír, de hamar szétesik alattunk a gép, és lezuhanunk. Minden szint negyedik pályáján "különleges" feladatot kapunk. Ez lehet ballon gyűjtögetés, vagy szlalom:

  • Ballon gyűjtögetés (balloon-popping): alacsonyan repülve kell a megadott számú ballont összegyűjteni, a rendelkezésre álló idő alatt. Vigyázzunk, a ballonok "láncban" helyezkednek el, de időnkét megszakítja a sort egy tábla, melynek neki lehet ütközni! (Ilyenkor ugyanúgy sérülünk, mintha egy másik repülővel ütköztünk volna!)
  • Szlalom (fly outside the markers) - a jelzőtábla külső oldalán kell elhaladni. Itt különösen zavaró tud lenni versenytársaink sétarepülése.

Pontszámunk akkor gyarapodik, ha a kijelölt pályán belül haladunk. Attól nem kell tartani, hogy eltévedünk, ha kirepülünk a képe egyik oldalán, visszajövünk a másikon! A ballon-gyűjtögetésnél -értelemszerűen- nem a megtett távolság, hanem az összegyűjtött ballonok után kapjuk a pontot.
A játékot billentyűzettel, vagy Kempston, Interface II botkormánnyal játszhatjuk. A billentyűzet definiálható. A játékot a SYMBOL SHIFT megnyomásával szüneteltethetjük.
A program kivitelezése meglehetősen kétarcú: a "körítés" jól sikerült, a repülők is szépen megrajzoltak, de a háttér a tipikus semmi. A hangok és a zene átlagos 48K-s színvonal.

Végtelen idő: POKE 41402,0; POKE 41403,0; POKE 41404,0