Gemini Wing

1989 - Virgin Mastertronic Ltd.

akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

A Tecmo 1987-es, azonos című pénzbedobós játékának Spectrum verziójában - a shoot-em-up játékoknál megszokott történet szerint - (ismét) a Földet kell megmentenünk a gonosz idegenek inváziójától. Anélkül, hogy ünneprontó lennék, meg kell jegyeznem: rejtélyes, hogy képzelhették azt a készítők, hogy ami jól mutatott 256 színnel, az két színnel is élvezhető lesz... Az idegnek egyébként a sokéves átlagnál is bugyutább alakot (óriás bogárszerű lények) öltöttek a játék kedvéért. Hét szinten keresztül kell felfelé haladnunk és pusztítani az idegeneket. A szintek végén egy-egy óriásbogárral is meg kell küzdenünk, majd a nyolcadik szinten a címképernyőről már ismerős "főgonosszal" kell megküzdenünk (ld. alsó kép). A "nagy találkozás" valószínűleg csak annak adatik meg, akik örökélettel játszanak, ugyanis a játék nagyon nehéz...
Visszatérő momentum a játék folyamán, hogy árokban kell haladnunk, a falaknak nem szabad nekiütköznünk! Ezt azzal "fűszerezi" a program, hogy a nehezebb szinteken falak állják el a továbbhaladásunkat, melyek közül némelyik regenerálódik is! Az ellenfeleink többsége több találattól pusztul csak meg, az pedig "válogatott kiszúrás", hogy a falakon lógó, felénk tüzelő lények pontosan céloznak ránk és sok találattal tudjuk csak megsemmisíteni őket.
Most sem hiányozhatnak a felvehető extrák, melyekből egyszerre többet is birtokolhatunk, ezeket az elpusztult idegenek hagynak hátra (a nálunk lévő extrák listája jobb oldalon látható), és a tűz-gomb nyomvatartásával, vagy az ENTER megnyomásával elhasználhatjuk a lista legelső elemét. A tűzerő fokozó extrák (is) tehát egyszer használatos darabok! Szimpatikus, hogy ha elveszítjük egy életünket, a nálunk lévő extrák a képernyőn maradnak, amiket újra felvehetünk. Extrákból egyébként nincsen sokféle: a számozottak pontszámot adnak (ezres szorzóval), az E-betűs jutalomélet, az S-betűs rövid időre megnöveli sebességünket, illetve a különböző fegyverek.
A végső küzdelemben némi trükkre is szükségünk lesz, ugyanis a "főgonosz" egyetlen sebezhető pontja, a potrohán látható kék gömb, amit csak a folyamatosan érkező extra fegyverekkel tudunk sebezni.

Igen hasznos - és sajnos szinte egyedülálló - ötlet, hogy a szintek után megkapjuk a következő szint kódját, melyet a betöltés után megadva az adott szinttől indíthatjuk a játékot:

  • 1. szint: THESTART
  • 2. szint: EYEPLANT
  • 3. szint: WHATWALL
  • 4. szint: GOODNITE
  • 5. szint: SKULLDUG
  • 6. szint: BIGMOUTH
  • 7. szint: CREEPISH
  • 8. szint: FINALFXS (itt már csak a gratulációkat kell fogadnunk)

Irányítás: a menüben billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE), vagy KEMPSTON SINCLAIR illesztőt választhatunk.
H - játék szüneteltetése, G -játékmegszakítása.
Sajnos - az eredeti játéktól eltérően - a 2 játékos mód hiányzik.

Örökélet: POKE 34370,0