Grand Prix Simulator 2

1989 - Code Masters Ltd.

ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

A Grand Prix Simulator megjelenése után két évvel a Code Masters "megörvendeztette" a nagyérdeműt a folytatással. A két év "fejlesztés" sok újdonságot nem hozott, a játék ugyanolyan irányíthatatlan, mit az első rész. Az újdonságok a részletekben rejlenek...

  • A játékot immár hárman is játszhatjuk, de arra is van lehetőség, hogy mind a három autót a gép irányítsa.
  • A játéktér feletti kijelző megváltozott. Most már a nevek és idő mellett egy sérülésjelzőt (DAMAGE) és egy körszámlálót (három négyzet) is láthatunk. A versen három körös, a megtett köröket piros téglalap jelzi.
  • Ha az ütközések hatására a kocsi súlyos sérüléseket szenved, kiesünk a versenyből!
  • A játéknak 128K-s változata is van, amely zenélget is nekünk.
  • A verseny után az R megnyomásával kérhetünk visszajátszást. (Ez viszont ötletes!)

Irányítás:
Az 1., 2. játékos csak billentyűzettel irányíthatja autóját:

  • 1. játékos: Z - balra, X - jobbra, R - gyorsítás, D - lassítás.
  • 2. játékos: N - balra, M - jobbra, O - gyorsítás, K - lassítás.
  • A 3. játékos SINCLAIR vagy KEMPSTON botkormánnyal irányíthatja autóját. (Amiket egyébként nagyon nehéz megkülönböztetni egymástól.

Az 1, 2, 3 gombok megnyomásával választhatjuk ki, hogy az adott játékost a gép irányítsa-e. Ezután a nevünket kell megadni, illetve a harmadik játékost még botkormányt is választhat. A SPACE megnyomásával indíthatjuk a játékot.
Az ENTERPRISE változatban EXT1 botkormányt választhatunk, vagy a SINCLAIR illesztő a beépített botkormánynak felel meg.

Javaslom inkább, hogy próbálkozzunk a Badlands-al...